استاندار خوزستان:

حل مشکلات کشاورزان بهبهانی 15 روز دیگر در دستور کار مسئولان استانی

استاندار خوزستان در سفر به شهرستان بهبهان در جریان مشکلات کشاورزان بهبهانی قرار گرفت و به کشاورزان این شهرستان قول داد حداکثر تا 15 روز آینده برای حل مشکلات آنها به این شهرستان سفر خواهد کرد تا به نقطه مشترکی برای حل مشکلات کشاورزان برسند.
کد خبر: ۳۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 26 September 2016

به گزارش تابناک خوزستان، شهرستان بهبهان به دلیل شرایط خاص و مناسب آب و هوایی و وجود رودخانه‌های کارون و خیرآباد و همچنین داشتن خاک قابل کشت و حاصلخیز، دارای امکانات مساعدی را برای گسترش کشاورزی خوزستان فراهم کرده‌است.انواع محصولات کشاورزی، غذایی و محصولات کشاورزی صنعتی در این منطقه به عمل می‌آید و مهمترین آنها عبارت اند از:گندم، جو، برنج، پنبه، چغندر قند، کنجد، بزرک، انواع صیفی جات و خرما و همچنین این شهرستان به لحاظ آب و هوای مساعد، شرایط رشد و رویشی را برای رشد تمامی محصولات یاد شده فراهم کرده‌است. یکی از مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان نرگس معروف بهبهان می باشد که به عنوان یکی از محصولات شاخص کشاورزی استان به تمامی نقاط کشور صادر می گردد. لازم به ذکر است که از این پتانسیل ویژه می توان در جهت توسعه اقتصادی استان خوزستان استفاده نمود و زمینه صادرات نرگس بهبهان به سراسر دنیا فراهم نمود.

این روزها یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان بهبهانی وجود مشکلاتی اعم از کمبود شدید آب و فراهم نبود کشت تابستان و بیمه نبودن نرگس زارهای بهبهان است که بایستی در جهت رفع این موانع اقدامات لازم از سوی مسئولین استانی صورت گیرد. 

شایان ذکر است که بروز هر گونه مشکلی در بخش کشاورزی این شهرستان در وهله اول منجر به کاهش تولید و در نهایت رکود شدید اقتصادی در استان خوزستان می گردد که جهت پیشگیری از بروز این معضلات مسئولین عالی استان باید ورود کنند و با اتخاذ سیاست های راهبردی زمینه ارتقاء تولید را در بخش کشاورزی شهرستان بهبهان فراهم نمایند.

جهت تحقق این مهم امروز دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سفر به بهبهان در جریان مشکلات کشاورزان بهبهانی قرار گرفت و خواستار حل مشکل زمین های کشاورزی و تامین آب شد.

استاندار خوزستان به کشاورزان این شهرستان قول داد حداکثر تا 15 روز آینده برای حل مشکلات آنها به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی،مدیرکل میراث فرهنگی و رییس سازمان آب و برق به این شهرستان سفر خواهد کرد تا به نقطه مشترکی برای حل مشکلات کشاورزان برسند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار