کد خبر: ۱۱۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳ 02 July 2024

مهارت آموزی برای یاد گرفتن حرفه خاصی در زندگی تاثیر زیادی دارد به خصوص در سنین پایین‌تر برای نوجوانان و جوانان آنها ابتدای راه زندگی قرار گرفتند بنابراین داشتن یک مهارت و حرفه لازم در سمت و سوگیری درست آینده شغلی آنها تاثیر بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که مسیر زندگی آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

شرایط اقتصادی و ازار کار در جامعه به گونه‌ای شده است که صرفاً داشتن مدرک تحصیلی ملاکی برای شاغل شدن و کسب درآمد به حساب نمی‌آید بنابراین در زمان تحصیل و انشگاه باید متناسب با علایق و سلیقه‌های خود به حرفه و گرایش خاصی در زمینه مهارت آموزی روی آورند، این کار باعث می‌شود پس از شناسایی استعداد و توانایی خود در همان زمینه ورود کرده و آموزش‌های لازم را برای ارتقا و یادگیری اصول علمی و فنی آن مهارت به کار گیرند


زمانی که در زمینه خاصی به مهارت آموزی بپردازیم می‌توان به روش‌های مختلف از حرفه و آموزشی که دیده‌ایم به اشتغال زایی برسیم و زمینه کسب و کاری هرچند کوچک و خانگی را برای خود فراهم کنیم تا بتوانیم از هنر و مهارت کسب درآمد کنیم. زمانی که با انسان‌های موفق در رشته و حرفه خاصی هنر تولید صنعت ی ورزشی فرهنگی اجتماعی صحبت می‌کنیم متوجه می‌شم که آنها ابتدا استعداد خود را شناسایی و در جهت رشد و پرورش آن بسیار تلاش کرده‌اند.

معمولاً سانی که در این راه موفق می‌شوند با پشتکار و ایمان و اراده به توانایی‌ها و استعداد خود توانستند مشکلات و سختی‌ها را کنار بگذارند و زمینه سازی موفقیت و درخشش خود را در حرفه و مهارت به کار گرفتند.

در دنیای کنونی که فضای مجازی و اینترنت گسترش بسیار چشمگیری داشته است به راحتی می‌توان در منزل آموزش‌های لازم را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرد تا خلاقیت و استعدادهای خود را شکوفا کنیم همچنین از همین فضای مجازی در جهت گسترش کسب و کار خود استفاده کنیم.

معرفی فعالیت خود و نوع کالا و محصولی که تولید می‌کنیم یا اثر هنری که خلق می‌کنیم و یا هر آنچه که ما تهیه می‌کنیم از طریق دنیای دیجیتال و فضای مجازی می‌تواند رونق بسیار زیادی داشته باشد.

بسیاری از بانوان که شرایط حضور در جامعه را ندارند و عالیت‌های اجتماعی و حضور در اجتماع برای آنها دشوار بوده در مشاغل خانگی توانستند بسیار موفق باشند به سودآوری برسم و توانستند محصولات و کالا و هنر هر آنچه خود ایجاد کردند را از طریق بازار کار بفروشند و به امرار معاش تامین نیازهای خانواده خود کمک شایانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار