مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین:
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین بیان داشت: تلاش ما مرتفع نمودن مشکلات بهره ­برداران جهت حفظ پایداری تولید در پیک بار تابستان 1403 است.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 29 June 2024

تابناک خوزستان: مهندس رافعی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی اجرایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و در راستای انجام وظیفه ذاتی خود، نقش دستگاه نظارت عالیه بر فرآیند تولید و عرضه انرژی حرارتی، مشارکت در زمینه توسعه، احداث و تسهیل روند انجام عملیات اجرایی، تهیه و تامین ابزار، ماشین آلات و تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز نیروگاه­ها در سطح استان خوزستان را برعهده دارد.

وی همچنین به نقش شرکت در انجام هماهنگی های بین بخشی اشاره داشت و افزود: این شرکت در تعامل با مجموعه شرکت­های مدیریت تولید فعال در استان نقش هماهنگ کننده، تسهیل کننده و پل ارتباطی بخش بهره­برداری و حوزه ستادی را نیز بر دوش می­کشد. سایر دستگاه­ها و ارگان­های بالادستی در سطح استان خوزستان نیز از طریق این شرکت ارتباط خود را با بخش تولید حرارتی استان برقرار می­نمایند.

 

وی با اشاره به نیروگاههای زیر مجموعه شرکت تولید خاطرنشان ساخت: در بخش نیروگاه بخار، نیروگاه رامین تحت تملک شرکت تولید نیروی برق رامین قرار دارد و جزو نیروگاه­های دولتی قلمداد می­گردد. در بخش نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه دوکوهه بعنوان نیروگاه دولتی و نیروگاه­های خرمشهر، آبادان، بهبهان (شهدای پیروز) و غرب کارون نیز در بخش خصوصی در زمره نیروگاههای زیرمجموعه قرار دارند. ضمن این که نیروگاه زرگان (شهید مدحج) نیز بعنوان نیروگاه گازی توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین همچنین تصریح کرد: هر سیستم تولیدی که به صورت مستمر و شبانه روزی فعالیت داشته باشد علاوه بر دقت در فرآیند بهره برداری نیازمند نگهداری صحیح و انجام تعمیرات جاری، اساسی و نیمه اساسی به موقع می­باشد و این مهم در صنعت استراتژیک برق به دلیل نقش حیاتی در زندگی و معیشت مردم و وابستگی سایر بخش های تولیدی به آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

این مدیر صنعت برق همچنین تشخیص عارضه­ها و تنظیم برنامه­های تعمیراتی جهت حفظ، افزایش و پایداری تولید در فصل پیک مصرف را جمله وظایف بهره­برداران در فصول خارج از پیک بر شمرد و بیان داشت: شرکت تولید نیروی برق رامین وظیفه همکاری در راستای مرتفع نمودن مشکلات بهره­برداران جهت حفظ پایداری تولید در پیک بار تابستان و یاری رساندن در دست­یابی به شرایط مطلوب را برعهده دارد. این وظیفه در قبال نیروگاه­های دولتی سنگین­تر و از اهمیت بالاتری برخوردار است و در قبال نیروگاه­های خصوصی بیشتر جنبه تسهیل کننده­گی خواهد داشت.

وی افزود: نیروگاه رامین به­عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه­های بخار کشور و با سهم تولیدی حدود 40 درصدی در تولید برق حرارتی خوزستان دارای جایگاه ویژه ای از لحاظ پایداری شبکه در استان است که این جایگاه سهم قابل توجهی از لحاظ پایداری در کشور را نیز بر دوش این نیروگاه قرار داده است.

مهندس رافعی در خاتمه ابراز امیدواری نمود: مشترکین نیز در راستای یاری رساندن به خدمت گزاران خود در صنعت برق ،نسبت به اهمیت نقش خود واقف باشند و صرفه جویی و مصرف بهینه را پیش بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار