سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 128 بیمار خارجی نیازمند به بستری با مراجعه به این بیمارستان از خدمات درمانی و تشخیصی استفاده کردند
کد خبر: ۳۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 31 October 2016
 دکتر کامبیز معصومی در این خصوص اظهارکرد: امور مربوط به بستری و مراحل درمان و اقدامات تشخیصی بیماران خارجی بستری شده در بیمارستان توسط کمیته IPD این مرکز انجام می شود. از ابتدای امسال تاکنون بیماران خارجی بستری شده در بخش های مختلف درمانی این بیمارستان، عمدتا از کشور عراق و تعدادی از امارات و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: International Patient Department واحد بیماران بین الملل است که در بیمارستان وظیفه ایجاد هماهنگی های لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران خارجی مراجعه کننده به مرکز درمانی دارد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: کارشناس واحد IPD با مراجعه بیمار خارجی جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به مرکز، مسئولیت پیگیری کلیه خدمات ارائه شده به بیمار خارجی را طی مراحل بستری در این بیمارستان به عهده دارد.

معصومی گفت: در مراکز دارای واحد بیماران بین الملل جهت تسریع انجام کلیه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی مرتبط با بیمار بستری شده لازم است تا علاوه بر پزشک معالج، پزشک یا پزشکان دیگری به عنوان مسئول پی گیری انجام دستورات پزشک معالج بیماران بین الملل عهده دار این وظیفه باشند.

وی افزود: علاوه بر این حداقل یکی از پرستاران بخش ارائه دهنده خدمات که به یک زبان بین المللی ترجیحا متناسب با زبان غالب بیماران بستری شده در آن بخش یا بیمارستان مسلط است، باید در هر شیفت مستقر شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه کارشناس IPD، پزشکان و پرستاران مربوطه برای این اقدامات تعیین شده اند، اظهارکرد: کمیته IPD هر ماه یک بار در بیمارستان تشکیل جلسه می دهد و براساس صورتجلسه های تأیید شده این کمیته، اقدامات بعدی اتخاذ می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار