معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: دبی رودخانه کارون در محدوده شهری اهواز تا 3500 متر مکعب بر ثانیه نیز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 07 April 2019

علیرضا عالی‌پور درباره آخرین وضعیت رودخانه کارون در شهر اهواز اظهار کرد: آمارهایی که سازمان آب و برق در این باره از ابتدای بحران سیل ارائه داد تدریجاً و با توجه به بالا رفتن خروجی سدها افزایش یافت به‌طوری‌که پیش‌بینی‌های اولیه این بود که دبی کارون حداکثر به 2000 می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر دبی کارون به چیزی حدود 3000 مترمکعب بر ثانیه رسیده که آخرین اعلام سازمان آب و برق به ما این است که دبی کارون به 3500 می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: رسیدن دبی کارون به 3500 بدین معنا است که ارتفاع آب حداقل نیم متر افزایش می‌یابد که البته پیش‌‌بینی این موضوع را نیز کرده‌ایم اما این موضوع احتمالاً بروز مشکلاتی را نیز در پی دارد.

وی درباره وضعیت استحکام سیل‌بندهایی که در محدوده شهری اهواز در کنار کارون احداث شده‌اند، عنوان کرد: به‌هرحال باید توجه کنیم که خاکی که در ساختن این سیل‌بندها استفاده شده قطعاً آن خاک ایده‌آل آزمایش‌شده نیست زیرا این سیل‌بندها در شرایط اضطرار و بحران ساخته شده‌اند؛ با این حال در بسیاری از نقاط شهر مانند چنیبه که این سیل‌بندها سپر پیش‌روی آب شده‌اند، امتحان‌شان را خوب پس داده‌اند و استحکام خوبی دارند.

عالیپور ادامه داد: در ساخت سیل‌بندها در اهواز نیروهای جهادی، طلاب و بسیجیان شرکت فعال داشتند و بسیاری از نیروهای شهرداری نیز با لباس بسیجی در این کار شرکت کردند تا نشان دهد در انجام و کمک در این کارها، باید با روحیه بسیجی شرکت کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار