دلالان بزرگ ارز در فضای مجازی بازداشت شدند

کد خبر: ۸۹۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 10 September 2020

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری 8 دلال بزرگ ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهمان با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها بودند.
سرهنگ علي ولي‌پور گودرزي اظهار داشت: در رصدهای اطلاعاتی و پالایش‌های فني بازار ارز در فضاي مجازي، تعدادی از کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به دلالی ارز در فضای مجازی می‌پرداختند و نقش ويژه‌اي در تعيين قيمت و گراني‌هاي اخير بازار ارز داشتند، شناسايي و بررسی موضوع در اختیار تیمی ‌از کارآگاهان قرار گرفت.
گودرزي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد اين گروه‌ها با تاسیس اتاق‌هایی در فضای مجازی معاملات کاغذی ارز را انجام می‌دهند و با انجام این‌گونه معاملات به‌صورت هدفمند موجب ایجاد تنش در بازار ارز شده بودند.
وی با‌ اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی 8 مدیر گروه کانالی در فضای مجازی شناسایی شدند، ادامه داد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه‌ها شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی هر 8 مدیر کانال دستگیر و گروه‌هاي آنها مسدود و حذف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: متهمان با صدور قرار مجرمیت از سوی مراجع قضائي برای تکميل تحقيقات در اختيار اين پليس قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار