نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: آبان ماه امسال، یک تیم کارشناسی از کشور نروژ به استان خوزستان سفر می‌کند تا مشکلات رودخانه کارون را بررسی کنند.
کد خبر: ۹۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 21 September 2015

گری لوئیس یکشنبه‌شب در نخستین گردهمایی حامیان بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران که در هتل پارس برگزار شد، اظهار کرد: این سومین بار است که به خوزستان سفر می‌کنم و بسیار خوشحالم که دوباره مهمان این استان شده‌ام. بسیاری از تیم همراه من امروز برای اولین بار به خوزستان سفر کرده و مایل هستیم تا از میزبانی و خوشامدگویی گرم مسئولان این استان تشکر کنیم.

وی افزود: ما هم نگران چالش‌های زیست‌محیطی هستیم که ایران با آن مواجه است. به‌ویژه بخش تالاب‌ها که ارزش‌های اقتصادی آن نیز در هر هکتار بسیار بالا است.

لوئیس عنوان کرد: در واقع حضور ما در خوزستان بیانگر تغییرات مثبت جو روابط جهانی ایران است. باور دارم که در آینده این روابط بسیار خوب بیشتر تقویت خواهد شد.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: با توجه به همکاری‌های انجام شده در دفتر سازمان ملل متحد مستقر در ایران، توانستیم کارهای بسیار خوب و مفیدی با در نظر گرفتن نظرات خوزستان انجام دهیم.

لوئیس یادآور شد: آبان ماه سال جاری یک تیم کارشناسی از کشور نروژ به استان خوزستان سفر و مشکلات رودخانه کارون را بررسی خواهند کرد.

کمک از سازمان ملل برای حل مشکل ریزگردها

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در ارتباط با مسئله ریزگردها در استان خوزستان اظهار کرد: در مأموریت قبلی خود مباحثی از سوی استاندار خوزستان و حتی دولت در تهران مطرح شد و از سازمان ملل برای حل این مشکل تقاضای کمک شده است.

لوئیس اضافه کرد: با توجه به مطالعات انجام شده و همچنین تجربیات قبلی، در ارتباط با ریزگردهای خوزستان به سه محور نهایی رسیده‌ایم. همچنین نقشه راه‌حل مسئله ریزگردها تهیه شده و در حال بررسی از سوی دولت ایران است.

وی اظهار کرد: در فضای کنونی باور داریم که ارتباط با کشورهایی که توانایی مالی و دانش لازم را دارند، می‌توانند به حل مسائل و مشکلات موجود کمک کند.

 علی نظری دوست رئیس گروه انرژی سازمان ملل، محسن سلیمانی روزبهانی مدیر ملی طرح تالاب‌ها، سیون لویو قائم مقام سفیر کشور نروژ، جرارد پل فولی سفیر کشور اتریش، یوهان پیتر تروگوت تیلر سفیر کشور سوئد، گری پیتر لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، گابریل جون قائم مقام سفیر استرالیا ، دل های فرانکوز سفیر کشور بلژیک، هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست، ندا برامسی کارشناس سازمان ملل، کبری کوچکی شلمانی کارشناس سازمان ملل، منیره نظری کارشناس امور بین‌الملل سازمان محیط‌زیست، رویا سلطانیان و مهدی صفری اسکویی کارشناسان طرح تالاب‌ها در این جلسه حضور داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار