معاون اداره اوقاف و امور خیریه دزفول از تکمیل و افتتاح گنبد این حرم تا بهار سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 13 January 2016

قدرت‌الله سروشیان در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در راستای طرح جامع حرم سبزقبا، اظهار کرد: کارهای فعلی در سه یا چهار فاز از جمله اقدامات انجام شده سنگ کاری کف محوطه حرم، سنگ کاری 800 متر از شبستان از یک‌هزار و 500 متر و سفیدکاری سرداب حرم بوده که در حال انجام است.

وی افزود: از اقدامات در دست انجام طرح سنگ کاری دور تا دور حرم بوده و کار مهمی که در حال انجام آن هستیم، کاشی کاری گنبد حرم است.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه دزفول اضافه کرد: کاشی‌کاری گنبد انجام شده و طلاکاری گنبد با خشت‌های طلایی که از اصفهان خریداری شده نیز در حال انجام است.

سروشیان در رابطه با اعتبارات هزینه شده در دو سال اخیر، عنوان کرد: در این دو سال مبلغی بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده که خرج خرید خشت‌های طلا، سنگ های دور حرم، سیستم صوتی، باند، بلندگو، سیستم خنک کننده که هنوز نصب نشده، شده است.

وی با اشاره به تاریخ تکمیل گنبد حرم، گفت: گنبد حرم سبزقبا (ع) تا اردیبهشت یا خردادماه سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد و پس از آن هم تلاشمان را معطوف اتمام دو گلدسته حرم می‌کنیم که بخشی زیادی از آن تکمیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: برای اتمام و افتتاح گلدسته‌ها، سفیدکاری، کاشی کاری و نصب آسانسور باقی مانده است.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه دزفول با بیان اینکه هنوز تمام شاخص‌های لازم برای اعطای تولیت تامین نشده است، تصریح کرد: حرم سبزقبا امکانات لازم برای دریافت تولیت را ندارد، با دریافت تولیت، حرم در واقع حاکم شرعی برای خود پیدا می‌کند و با افزایش امکانات رفاهیات حرم، به استقبال بیشتر مردم از حرم نیز منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حرم امام رضا(ع) کارخانجات مختلف و زمین‌های وقفی زیادی در اطراف حرم دارد ولی زمین‌های اطراف حرم سبزقبا همه خریداری شده و هزینه خرید این زمین‌ها و املاک دور حرم نیز که گامی در راستای اجرای طرح جامع سبزقبا است، از محل نذورات مردمی بوده که برخی‌ها این شبهه را به وجود می‌آورند که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه دزفول در پایان بیان کرد: مبالغی که مردم نذر حرم می‌کنند، نیز خرج هزینه‌های جاری، کارهای عمرانی، پرداخت حقوق خادمان و خرید همین مستغلات می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار