مشاور پژوهشی مرکز علمی‌کاربردی شهرداری اهواز گفت: طرح راه‌اندازی نخستین مرکز ربات شهری کشور در اهواز به‌زودی به شورای شهر و شهردار ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 20 April 2016
پیمان شیرمردی با بیان این‌که استان خوزستان و شهر اهواز ظرفیت راه‌اندازی سیستم ربات شهری را دارد، اظهارکرد: در مرکز آموزش عالی شهرداری اهواز طرحی تدوین شده است که در قالب آن مرکز تحقیقات ربات شهری برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی و از ربات‌های شهری در خوزستان به‌صورت آزمایشی استفاده شود.

وی افزود: در این مرکز تحقیقاتی می‌توان از تمام پژوهشگران و محققان حوزه رباتیک دعوت و از توان علمی آن‌ها استفاده کرد؛ همچنین در این مرکز استانداردهای جهانی مبتنی بر فرهنگ و اقلیم منطقه طراحی می‌شود تا در مکانیزه‌کردن خدمات شهری و بالابردن کیفیت خدمات از ربات‌ها استفاده شود.

مشاور پژوهشی مرکز علمی‌کاربردی شهرداری اهواز با بیان این‌که ربات‌های شهری استانی با هدف خدمت به انسان و حفظ کرامت به کار گرفته می‌شوند، گفت: در شهرهای بزرگ جهان و کشورهای توسعه‌یافته از رباتیک به‌عنوان همکار در کنار انسان استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در جهت کمک به انسان‌ و انجام کارهای سخت، طاقت‌فرسا، آلوده و تکراری استفاده می‌شوند، به‌طور مثال برای پاک‌کردن و تمیزکردن تیرهای عمودی برق پس از باران از توان ربات‌ها بهره گرفته می‌شود.

شیرمردی با اشاره به این‌که از ربات‌ها می‌توان در مسائل محیط‌زیست شهری استفاده کرد، گفت: دومین کاربرد ربات شهری، استفاده در سطل‌های زباله هوشمند است؛ تمیزکردن و بازکردن مجاری فاضلاب‌ها نیز از دیگر کاربردهای ربات‌های شهری است تا دیگر نیازی به دخالت انسان در پاک‌سازی شبکه‌ فاضلاب نباشد.

وی ادامه داد: برای حفظ محیط‌زیست و تفکیک زباله‌ها نیز می‌توان از ربات‌ها استفاده کرد؛ ربات‌های شهری کاربرد بسیاری دارند و می‌توان از آن‌ها در مراکز تفریحی‌خدماتی و پارک‌ها نیز استفاده کرد. در اهواز با توجه به گرمای شدید در تابستان می‌توان برای ارائه خدمات شهری از ربات‌ها استفاده کرد که موجب افزایش راندمان و کاهش نیاز به نیروی انسانی شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار