برپایی جشن روز معلم در یکی از دبستان‌های اندیمشک که در آن معلم کلاس دچار آتش‌سوزی شد، این‌روزها تبدیل به یک موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی شده است.
کد خبر: ۲۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 04 May 2016

همه ساله در روز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم به پاس قدردانی از زحمات معلمان مراسم‌های مختلفی در گوشه و کنار کشور برگزار می‌شود.

اما برگزاری یک جشن کوچک در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان اندیمشک در این روز موجب انتشار شایعه در بسیاری از پایگاه‌های خبری و سایت‌های داخل و خارج کشور شد.

در این روز دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان نور اندیمشک با آذین‌بندی کلاس و تهیه کیک برای قدردانی از زحمات معلم خود که رابطه بسیار نزدیکی با آنان دارد، مراسم جشنی برگزار کردند.

در حین برگزاری این جشن شعله‌ور شدن یک آتش کوچک و انتشار فیلم آن در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز معلم موجب انتشار شایعات گسترده در این شبکه‌ها و سایت‌ها شد.

* حادثه کوچکی که بزرگ شد

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: این حادثه در هنگام برگزاری جشن مراسم روز معلم در دبستان نور این شهر اتفاق افتاده است.

بهرام سپهریان افزود: متأسفانه این حادثه بسیار بزرگ‌نمایی شده در حالی که هم معلم کلاس و هم دانش‌آموزان در سلامت کامل به‌سر می‌برند و این حادثه هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با انعکاس اخبار صحیح و واقعی از ایجاد نگرانی در بین مردم و خانواده‌های دانش‌آموزان جلوگیری کرده و قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

* اصل ماجرا از زبان معلم حادثه‌دیده

محمد عالی‌زاده معلم کلاس پنجم دبستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: همه شایعاتی که در مورد این حادثه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی انتشار یافته را به شدت تکذیب می‌کنم.

وی در رابطه با اصل این ماجرا افزود: من ارتباط بسیار صمیمی و نزدیکی با دانش‌آموزانم دارم و آنان نیز به همین خاطر تدارک یک جشن را به مناسبت روز معلم برای من دیده بودند.

عالی‌زاده اضافه کرد: در این روز دانش‌آموزان از برف شادی برای نشان دادن شادی و خوشحالی خود استفاده کردند که به محض ورود من به کلاس از آن استفاده کردند.

این معلم اندیمشکی در ادامه گفت: بعد از پاشیدن برف شادی به سر و صورت من، یکی از دانش‌آموزان قصد روشن کردن شمعی را داشت که به علت قابل اشتعال بودن برف شادی همین موضوع موجب آتش گرفتن جزئی از دست‌ها و صورتم شد.

وی اضافه کرد: به محض بروز این حادثه سریعاً از کلاس خارج شده و با کمک همکارانم آتش را خاموش کردم.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی مشکل خاصی را برایش ایجاد نکرده است، تصریح کرد: من بعد از این حادثه تا پایان روز سر کلاس درس حضور داشتم و حتی بقیه جشن را به همراه دانش‌آموزانم ادامه داده و اکنون نیز طبق روال معمول در مدرسه و کلاس حضور دارم.

* شایعات منتشر شده در سایت‌ها و شبکه‌های را تکذیب می‌کنم

این معلم اندیمشکی با گلایه از انتشار اخبار کذب در رابطه با این حادثه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، افزود: این موضوع تنها یک حادثه بوده و هرگونه شایعه‌ای در این رابطه را به شدت تکذیب می‌کنم. ‌

وی در پایان بیان کرد: معلمان سرزمین ما انسان‌های دلسوزی هستند که از هیچ کوششی برای اعتلای نام نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکرده و برای تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم تلاش می‌کنند.


منبع: فارس
برچسب ها: اندیمشک ، شایعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار