گواهی کیفیت انواع محصولات تولیدی ایران در 132 کشور دنیا قابل پذیرش است.
کد خبر: ۳۲۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 31 October 2016
معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: گواهی کیفیت انواع محصولات تولیدی ایران در 132 کشور دنیا قابل پذیرش است.

  جهانبخش سنجابی شیرازی چهارشنبه در همایش روز استاندارد در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: گواهی آزمون استاندارد ایران در هیچ کشوری قابل قبول نبود اما با تلاشی که صورت گرفت هم اکنون گواهی آزمون استاندارد در 32 کشور دنیا قابل قبول است و تا خرداد سال آینده در تمامی کشورهای دنیا قابل پذیرش است.

وی گفت: تلاش استاندارد در ایجاد تعامل هر چه بیشتر با دستگاه های تولیدی، حاکمیتی و توزیعی است.

وی اظهارکرد: طبق آخرین تفاهم نامه ای که با وزیر برنامه ریزی کشور عراق انجام گرفته 55 قلم کالا که به این کشور صادر می شود بدون گذر مسیر طولانی برای کسب تاییدیه با داشتن علامت استاندارد وارد کشور عراق می شود.

معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد ایران درادامه افزود: سازمان ملی استاندارد با سلامت ایمنی مردم ارتباط دارد و نقش استاندارد بازرسی تجارت و تولید است.

سنجابی شیرازی گفت: استاندارد سازی از ارکان توسعه کلان در کشور است و در بند هشت و 24 طرح اقتصاد مقاومتی به مقوله استاندارد اشاره شده است.

وی با اشاره به تجارت حلال اظهار کرد: مصرف کنندگان تجارت حلال 35 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد و تنها مسلمانان نیستند که از این تجارت استفاده می کنند.

معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سازمان جهانی استاندارد نیز از استاندارد حلال استقبال کرده است

منبع: تابناک
برچسب ها: سنجابی شیرازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار