کد خبر: ۱۱۷۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ 18 June 2024

جناب قالیباف یکی از نشانه‌ها و آثار ماندگار سرزمین غنی و کهن بختیاری بافت قالی با پنجه‌های هنرور ایل بختیاری است که مملو از عشق و ذوق و هنر می‌باشد.
دار قالی آن از درخت صبور و تنومند بلوط استحکام یافته است.
رشته های رنگین و با صداقت آن از طوایف هفت و چهار تبلور می‌یابد؛تار و پودی از صمیمت،پاکی،همبستگی و شکوه بختیاری و نقش برجسته قالی نجف آباد، شهرکرد،چالشتر،باباحیدر،موری و کیارسی ...‌‌ نمادی از صلابت زردکوه تا منگشت‌،آثار کول فرح،نقش هخامنش دزپارت،قلعه تل،قدمت رامهرمز،دژ پل‌های دزفول،آبشارهای شوشتر،نفت پارسوماش،دشت زیبا شیمبار و آبشار کوهرنگ و باغ‌های باغملک و سامان،اصفهان،سرزمین بکر ازنا،الیگودرز،،شکوه دشت سوسن و دشت لالی و اندیکا را در خود جای داده اما متاسفانه از زمانی که بافت قالی در انحصار طیف خاص قرار گرفت هویت فرش بختیاری تغییر کرد تا استعدادها،برجستگی‌ها و شگفتی‌های بختیاری جای خود را به رنج،کم توجهی و.....بدهد.
در نتیجه جوانان عاشق و شیفته با آن شور و نشاط از فقر و بیکاری به دامان غم پناه ببرند.
جناب قالیباف در نوع بافت قالی بختیاری کم لطفی مضاعف شده است،زجر و رنج‌های جامعه بختیاری بر کسی پوشیده نیست اما با این حال در صفا و‌ صداقت ایل بختیاری شکی نیست.
با ما صدیق باش تا با اقتدار با شما رفیق بمانیم.
در بافت قالی بختیاری استعداد نشان داده و امیدواریم در تقویت اقتصاد و اشتغال جوانان و رفاه مناطق بختیاری طرح هایی اثر بخش ترسیم بنمایید تا ما نیز با شوق مضاعف دار انتخابات را مستحکم و با آرای گسترده و منسجم بختیاری دولت شما را حمایت کنیم.
با هم عهدی مجدد ببندیم که با هم همه اقوام را برای استحکام شالوده ایران مقتدر  متحد کنیم.
با هم عهدی مجدد ببندیم که با هم همه اقوام را برای استحکام شالوده ایران مقتدر متحد کنیم.
تمدار حمایتی بختیاری برای بافت نقش پیشرفت و خدمت شما مهیا می‌باشد مشروط بر اینکه از کرکیت صداقت و صمیمیت استفاده نمایید.
مطمئن باشید قالی بختیاری؛این اثر ماندگار فرش نفیس و پشتوانه ارزشمندی برای دولت شما خواهد بود،ما به ذوق و مهارت شما در بافت قالی بختیاری اعتماد می‌نماییم.

یار دیرین شما
*حاتم پرویزی بابادی*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار