استاندار خوزستان؛
شرط اساسی برای پیشگیری آسیب های اجتماعی مردمی کردن آن است، با گسترش اطلاعات در این زمینه میان مردم می توانیم کمک بسیار شایسته ای به کاهش آسیب های اجتماعی کنیم
کد خبر: ۳۴۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 12 December 2016
 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش روی پوست شهر که امروز در تالار مهتاب اهواز برگزار شد اظهار داشت: برخورد جرم انگارانه خود بعنوان یک آسیب عنوان می شود، و تلاش برای مجازات مجرمین باعث ادامه پیدا کردن جرم های مختلف و بوجود آمدن آسیب های اجتماعی جدید می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شخصا برای برخورد با آسیب های اجتماعی ورود کرده اند و کل حاکمیت را برای حل آسیب های اجتماعی دعوت کرده اند گفت: به منظور اینکه این مشکلات به صورت ریشه ای برطرف شود باید از ارائه راهکارهای احساسی و متعصبانه جلوگیری شود و شرط اول آن پنهان نکردن مشکلات است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از راهکارهای مختلف مبنی بر تجربیات کشورهای مختلف دنیا استفاده شود عنوان کرد: شرط اساسی برای پیشگیری آسیب های اجتماعی مردمی کردن آن است، با گسترش اطلاعات در این زمینه میان مردم می توانیم کمک بسیار شایسته ای به کاهش آسیب های اجتماعی کنیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه سازمان های مردم و نخبگان نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین به نجات جامعه کمک شود زیرا نجات یک فرد از آسیب های اجتماعی نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم بسیج جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: هزینه های فراوانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی خرج می شود اما تا کنون اثرگذاری لازم را نداشته است و دلیل آن عدم همکاری مناسب میان بخش های مختلف است و به عبارتی بدون حلقه وصل میان بخش ها نتیجه موثری ایجاد نخواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه همزمان با توسعه صنعت آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابند افزود: هرچه جامعه به صنعتی شدن حرکت کند آسیب ها نیز گسترش می یابند، امیدواریم برگزاری اینگونه همایش ها باعث مردمی شدن مقابله با آسیب های اجتماعی شود.

شریعتی در پایان خواستار تشکیل برنامه منظم و مدون برای مقابله با اینگونه آسیب ها از سوی سازمان های مربوطه شد و گفت:  این آمادگی وجود  دارد که با برگزاری جلسات در سطح کشوری برنامه های اجرایی و عملیاتی برای مقابله با اینگونه آسیب ها مدون شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار