سازمان های مردم نهاد در موضوع مبارزه با مواد مخدر استان نقش موثرتری داشته باشند
کد خبر: ۴۰۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 08 April 2017
استاندار خوزستان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبریک سال نو و تقدیر از تلاش همکاران در زمینه جمع آوری معتادان و متحاجرین در سطح استان گفت: در جمع آوری و سازمان دهی قشر آسیب دیده جامعه در زمینه اعتیاد اقدامات موثری توسط دستگاه های اجرایی متولی با هدف فراهم سازی محیط پاک و مطمئن برای شهروندان انجام شد که این موضوع تلاش و اهتمام ویژه مسئولین زیربط را مطرح می سازد.

شریعتی با بیان جایگاه مهم فرهنگ سازی که می تواند فرآیند پیشگیری از ابتلای به مواد مخدر را در جامعه تسریع کند، تصریح کرد: باید در جهت تخلیه فکری افراد نسبت به گرایش به مواد مخدر گام برداشت و با اتخاذ رویه­ایی فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر را با مشارکت سازمان های مردم نهاد جهت داد.       

وی در ادامه گفت: استان ما در گذشته در مسیر ترانزیت بود و همین مسئله زمینه ورود مواد مخدر به استان را فراهم می کرد که اکنون این موضوع مرتفع شده و می توان اقدامات اساسی تری در ایجاد موانع و محدود سازی ایجاد کرد. بر این اساس، لازم است علاوه بر اقدامات امنیتی و تامینی، اقدامات فرهنگی ویژه ایی صورت بگیرد که این امر برنامه ریزی های گسترده، دائم و پایدار در سطح استان را می طلبد.

دکتر شریعتی با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در استان، ایجاد فضای مناسب پیشگیری از ابتلا و درمان آسیب دیده های جامعه را از برنامه های ویژه های استان عنوان کرد و بر نقش موثر و مسئولانه دستگاه های اجرایی متولی و زیرربط و همچنین سازمان های مردم نهاد به مسئله تاکید کرد.

استاندار خوزستان در پایان جلسه با اعلام سفر وزیر کشور به خوزستان، اتخاذ تمهیدات ویژه در این خصوص را از جمله برنامه های کاری ایشان اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار