رئیس کارگروه مداخله در بحران انجمن مشاوره ایران گفت: انجمن مشاوره ایران برای نیروهای جهادی، طلاب و نیروهای مردمی که در منطقه حضور دارند جلسات کارگاهی مداخله در بحران برگزار می‌کند و این آموزش‌ها جهت توانمند‌سازی این افراد برای تعاملات در منطقه و غربالگری درست است.
کد خبر: ۷۴۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 01 May 2019

دکتر سمیه کاظمیان رئیس کارگروه مداخله در بحران انجمن مشاوره ایران درخصوص حضور انجمن مشاوره ایران در مناطق سیل‌زده خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که انجمن مشاوره ایران در موضوع زلزله کرمانشاه جزء نوادر مجموعه‌هایی بود که همچنان در منطقه به طور مداوم حضور دارد، بر اساس تجربه کسب شده علاوه بر حضور نیروهای مشاور بومی در منطقه یک‌سری مشاور نیز از طرف انجمن جهت آموزش نیروهای که در منطقه حضور دارند به خوزستان اعزام می‌شود.

وی افزود: استراتژی ما برای آموزش نیروهای بومی منطقه این بود که این نیروها به‌دلیل هم‌زبانی با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها و حضور مداوم در منطقه از اولویت بیشتری برای آموزش و مداخله برخوردار هستند به همین دلیل آموزش این نیروها در اولویت قرار گرفت و نقطه تمرکز انجمن ابتدا بر آموزش نیروهایی که در منطقه هستند قرار گرفت.

کاظمیان گفت: انجمن مشاوره ایران برای نیروهای جهادی، طلاب و نیروهای مردمی که در منطقه حضور دارند جلسات کارگاهی مداخله در بحران برگزار می‌کند و این آموزش‌ها جهت توانمند‌سازی این افراد برای تعاملات در منطقه و غربالگری درست است.

 رئیس کارگروه مداخله در بحران انجمن مشاوره ایران عنوان کرد: در دو هفته گذشته چندین کارگروه چندساعته در استان خوزستان در شهرهای اهواز و دزفول و دیگر شهرها برگزار شد؛ همچنین انجمن در استان فارس که استان معین خوزستان است حضور پیدا کرد و برای نیروهای جهادی پیش از اعزام به خوزستان کارگاهی در حوزه مداخله در بحران برگزار کرد.

وی گفت: آموزش‌هایی که به نیروهای جهادی داده می‌شود ویژه زمانی است که به منطقه اعزام می‌شوند که علاوه بر مسؤولیت‌های خود به این آسیب‌ها نیز توجه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این‌که این کارگاه‌ها که از همکاری دانشگاه علامه طباطبایی نیز بهره‌مند است، اظهار کرد: آموزش‌های مداخله در بحران برای نیروهای جهادی به‌منظور تسلط آن‌ها در ورود به حوزه خانواده‌های آسیب‌دیده و دستگاه‌هایی که لازم است آن‌ها را رصد کنند برگزار می‌شود؛ همچنین در برخورد و تعامل با کودکان پرهیز از کارهایی که می‌تواند آسیب‌های تربیتی به‌طورجدی برای کودکان در درازمدت به ارمغان بیاورد جلوگیری می‌شود.

وی افزود: غربال کودکانی که دارای آسیب جدی هستند نیز در دستور کار قرار دارد و این آسیب می‌تواند ناشی از بحران و سیل باشد و یا بحرانی که به‌طور طبیعی در خانواده مطرح بوده است.

 کاظمیان با اشاره به اهمیت توصیه‌های عمومی در حوزه مداخله در بحران، گفت: حوزه مداخله در خانواده بسیار گسترده است و از افراد درخواست می‌شود که در تعاملات مدل گروه‌درمانی و یا تعاملات با افراد مختلف چگونه خانواده‌ها را غربال کنند و چگونه به خانواده آموزش دهند که با شرایط موقت و پیش آمده خود را تطبیق دهند و از این فرصت برای توانمندی خود استفاده کنند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار