رئیس اداره آموزش‌وپرورش دزفول گفت: در سال‌های گذشته، حدود دو هزار و ۴۰۰ خیر مدرسه‌ساز در شهرستان دزفول شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 17 October 2015

غلامرضا نصرالله پور با بیان اینکه روز گذشته عملیات بازسازی و ساخت پنج فضای آموزشی توسط خیران دزفولی در این شهرستان آغاز شد، اظهار کرد: از این پنج پروژه، سه مدرسه شامل دبستان مسلم بن عقیل، دبیرستان طالقانی و دبستان ضیایی که بالای ۵۰ سال قدمت دارند، به‌صورت کامل تخریب و بازسازی می‌شوند و دو پروژه خیر ساز دیگر نیز شامل یک زمین هزار و ۲۰۰ متری و یک زمین در منطقه محروم قلعه‌نو شمس‌آباد هستند که مقرر شده بیش از ۷۰ درصد از پیشرفت فیزیکی کار نیز توسط خود خیران صورت بگیرد.

وی، اعتبار این پنج پروژه را حدود هفت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برخی از این پروژه‌ها به‌صورت کامل توسط خیران ساخته می‌شود و ما سعی می‌کنیم از اعتبارات دولتی نیز برای اتمام مابقی این پروژه‌ها در کنار خيران هزینه کنيم، ضمن اینکه مقرر شده تا این پنج فضای آموزشی برای سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش دزفول با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۶ مدرسه در قالب ۶۰ کلاس درسی به فضاهای آموزشی شهرستان اضافه شده‌اند، گفت: در سطح شهرستان حدود ۱۰۶ مدرسه فرسوده با قدمت بالای ۵۰ سال وجود دارد که باید در جهت رفع این مشکل نیز گام برداریم، ضمن اینکه سعی می‌کنیم اکثر پروژه‌ها را بنابر مطالبات مردم به مناطق جنوب شهر اختصاص دهیم.

نصرالله پور با اشاره به اینکه در حال حاضر چند مدرسه از سوی بنیاد برکت در مناطق روستایی دزفول از جمله سنجر و شهرک زراعی در حال ساخت است، تصریح کرد: این پروژه‌ها نیز طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و ما در آموزش‌وپرورش قصد داریم اعتبارات دولتی را نیز بیشتر به سمت مناطق روستایی و محروم ببریم.

وی بیان کرد: از سالیان گذشته که خیران دزفولی در بحث ساخت و تجهیز مدارس با آموزش‌وپرورش دزفول همکاری داشته‌اند توانسته‌ایم دو هزار و ۴۰۰ خیر مدرسه‌ساز را در این شهرستان شناسایی کنيم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش دزفول با تأکید بر اینکه نهاد آموزش‌وپرورش زیربنای تمام توسعه یک کشور است، گفت: انتظار داریم که خیران بیشتر از گذشته در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی شهرستان یاور ما باشند و مردم نیز به هر نحوی در این امر خیر با ما مشارکت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار