نماینده اهواز در مجلس خبر داد:
نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف اعتباری جدید برای تخریب و بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طول ۵ سال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ 08 June 2024

تابناک خوزستان: مجتبی یوسفی در بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که امروز (۱۹ خردادماه) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید از خدمات دولت بگوییم که در دو سال و نیم، ۱۱ و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، در کشور محقق شد، در حالی که سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یک دهه، کمتر از ۸ میلیارد دلار بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات دولت در حوزه نوسازی مدارس بود و در دولت سیزدهم، بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در سطح کشور ساخته شد. همچنین در استان خوزستان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی ساخته شد که از این میزان بیش از ۲ هزار فضای آموزشی توسط دولت و ۴ هزار فضای آموزشی توسط خیرین احداث شد. حدود ۷۰ درصد از فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث شده‌اند و این ثمره تلاش دولت برای محرومیت‌زدایی بود.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده شد که از این اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شده است.

یوسفی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، گفت: باید فضا برای حضور مردم مهیا شود. برای اولین بار ردیف اعتباری برای نوسازی در نظر گرفته شد و بر این اساس، در برنامه هفتم مصوب شد که ۰.۲ از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم، برای نوسازی مدارس اختصاص یابد و در طول ۵ سال و هر سال ۱۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شود تا ۱۰۰ هزار کلاس درس در قالب هزار و ۱۰۰ مدرسه که نیاز به تخریب یا بازسازی دارند، نوسازی شوند. این اقدامات در دولت سیزدهم رخ داد.

وی عنوان کرد: در حوزه خیرین مدرسه‌ساز، استان خوزستان در رتبه اول و دوم کشوری است. تلاش شد بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل مسئولیت اجتماعی نفت، به این بخش اختصاص داده شود.

یوسفی بیان کرد: در کمتر از ۲۰ روز آینده بنا است رئیس جمهور توسط مردم ایران انتخاب شود. حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد و باید تلاش کرد که توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل بیش از قبل باشد. باید رئیس جمهوری انتخاب شود که بداند دوران دو قطبی‌سازی، جایی در میان مردم ندارد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک مدیر باید پاسخگو باشد. رتبه ما در برخی موضوعات خوب نیست اما فرصت وجود دارد. رتبه آموزش و پرورش استان با ۷۰ هزار معلم چه زمانی قرار است ارتقا پیدا کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار