مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با اجرای طرح‌های مدیریت بهینه مصرف برق در راستای گذر موفق از پیک بار از ابتدای خردادماه بخش کشاورزی در کلانشهر اهواز همکاری ۱۰۰ درصد با صنعت برق داشته که جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ 18 June 2024

تابناک خوزستان: محمد فراتی از همکاری مناسب بخش کشاورزی با این شرکت خبر داد و اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و ضرورت مدیریت بهینه مصرف برق، از سوی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر تعداد ۱۸۰ برنامه عملیاتی جهت کنترل بار شبکه در راستای گذر موفق از پیک بدون اعمال خاموشی تدوین شده است.

وی افزود: بخش کشاورزی در کلانشهر اهواز بیش از ۸۰ مگاوات ساعت مصرف برق دارد که با اجرای طرح تشویقی از سوی وزارت نیرو در ساعت پیک یا اوج مصرف (از ساعت ۱۳ تا ساعت ۱۸) از طریق سیستم کنترل پایش انرژی به وسیله کنتورهای هوشمند شاهد همکاری ۱۰۰ درصدی از سوی کشاورزان در این بخش هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز یادآور شد: کشاورزانی که در این بخش در ۵ ساعت اوج بار با ما همکاری می‌کنند، در مقابل می‌توانند ۱۹ ساعت به صورت رایگان از برق استفاده کنند.

فراتی با بیان اینکه تمام تلاش ما در صنعت برق استمرار خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در طول تابستان پیش رو است، گفت: بخش خانگی حدود ۸۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده که لازم است شهروندان هم در این فصل گرم در راه پایداری شبکه برق همراه و همیار ما باشند و لوازم غیر ضروری را در ساعت‌های اوج مصرف وارد مدار نکرده و وسایل اضافی از یک لامپ گرفته تا کولر اضافی را در این ساعت‌های گرم روز و اوج بار از مدار خارج کنند تا شاهد بروز اشکال و اختلال در برق رسانی نشویم.

وی تاکید کرد: قطعا اعمال مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین می‌تواند زمینه رشد تولید در صنایع را به همراه داشته باشد و باعث ایجاد اشتغال و تنظیم عرضه و تقاضا در کشور و به ویژه استان ما خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: اگر مالکین چاه‌های کشاورزی برقی اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی تا ۸۰ درصد دیماند برق مصرفی خود کنند، می‌توانند از برنامه‌های مدیریت مصرف برق در ساعات گرم سال معاف شوند و ساعات فعالیت چاه خود را بر اساس پروانه صادر شده به صورت داوطلبانه انتخاب کنند و علاوه بر آن با فروش برق تولیدی نیروگاه خورشیدی در تابلوی سبز بورس با قیمت‌های جذاب اقدام به کسب سود کنند.

فراتی با بیان اینکه رقم برق مصرفی چاه‌های کشاورزی در کلانشهر اهواز حدود ۸۰ مگاوات ساعت است، ادامه داد: میزان مصرف برق چاه‌های کشاورزی در ساعات اوج مصرف برق در کشور تا ۴۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود که با اجرای طرح مدیریت مصرف تا ۳۰۰۰ مگاوات در مصرف برق این چاه‌ها صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که این میزان برق معادل نیاز مصرفی ۳ میلیون خانواده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار