معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراسم بزرگداشت زنده‌یاد فتح‌الله بی‌نیاز یکشنبه‌شب با حضور دوستداران فرهنگ و ادب در تالار مهتاب اهواز برپا شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 09 November 2015

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراسم بزرگداشت زنده‌یاد فتح‌الله بی‌نیاز یکشنبه‌شب با حضور دوستداران فرهنگ و ادب در تالار مهتاب اهواز برپا شد.معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراسم بزرگداشت زنده‌یاد فتح‌الله بی‌نیاز یکشنبه‌شب با حضور دوستداران فرهنگ و ادب در تالار مهتاب اهواز برپا شد. 

 

حسین براتی  اظهار کرد: با توجه به اینکه اهواز پایتخت کتاب ایران معرفی شد به همین دلیل یکی از سلسله برنامه‌هایی که در این حوزه پیش‌بینی‌شده بود، پرداختن بیشتر نسبت به برنامه‌های ادبی در حوزه کتاب و مؤلفان است.

براتی توضیح داد: از ابتدای سال سعی کردیم برخی برنامه‌ها را پیش‌بینی و انجام بدهیم. توفیقاتی نیز در این خصوص برای مجموعه به ارمغان داشته و شب گذشته شاهد دو برنامه فرهنگی ادبی بودیم. برنامه بزرگداشت زنده‌یاد مرحوم فتح‌الله بی‌نیاز که از پیشکسوتان و ادیب فرهیخته خوزستان بودند و مراسم معرفی آثار اسدالله اسدی را در اداره کل برگزار کردیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: برنامه بزرگداشت مرحوم بی‌نیاز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهواز و مشارکت انجمن قلم شهرزاد و برخی از علاقه‌مندان این حوزه با حضور دو نفر از اساتید برجسته کشور صورت گرفت.

براتی یادآور شد: خوشبختانه این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد. چنین اتفاقاتی کمک می‌کند تا سرمایه‌های ادبی و فرهنگی استان را بهتر و بیشتر معرفی کنیم و امیدوارم توفیقی باشد تا در آینده نیز برنامه‌های این‌چنینی را در دستور کارمان به‌صورت مستمر قرار دهیم.

به گزارش مهر، فتح‌الله بی‌نیاز (متولد ۱۳۲۷مسجدسلیمان- درگذشته ۱۲مهر ۱۳۹۴تهران) نویسنده و منتقد ادبی بود. از بی‌نیاز ۱۵ رمان و هفت مجموعه داستان کوتاه و هشت کتاب در حوزه نقد و نظریه ادبی منتشر شده است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار