با بروز پدیده گردو غبار؛
به دلیل کاهش دید افقی زیر 1500 متر در اهواز و آبادان تمامی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه های بین المللی اهواز و آبادان لغو گردید
کد خبر: ۳۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 01 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با تابناک اظهار کرد: طی دو روز گذشته به دلیل وقوع بادهای نسبتا شدید در استان خوزستان و کشور عراق چشمه های گرد و غبار در عراق و کانون های داخلی فعال گردید و این امر سبب بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان شده است.

بهادری در ادامه افزود: امروز دید افقی در شهرستان اهواز 700 متر، آبادان 500 متر، دشت آزاداگان 1000متر و شهرستان ماهشهر 2000می اندازه گیری شده است که همین امر سبب لغو تمامی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه های بین المللی اهواز و آبادان گردید. 

وی تصریح کرد: وقوع پدیده گرد و غبار در استان خوزستان دو روز گذشته سبب کاهش شدید کیفیت هوا در اکثر شهرهای استان گردیده است .  پدیده ریزگردها بیماری های قلبی و ریوی بیماران را تشدید می کند که توصیه می شود این دسته از بیماران حتی الامکان از منزل خارج نگردند و در صورت لزوم هنگام خروج از منزل ماسک تنفسی استاندارد با خود به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان میزان غلظت آلودگی هوای اهواز را 1949میکروگرم بر مترمکعب اعلام نمود و در ادامه خاطرنشان کرد: پدیده گرد و غبار تا بعد ظهر ادامه خواهد داشت و به مرور تا آخر وقت امروز از استان خارج می گردد.

بهادری اذعان کرد: پدیده گرد و غباری که طی دو روز گذشته در استان به وقوع پیوسته کاهش شدید دمای هوا را به شدت نحت تاثیر گذاشته و سبب ناملموس بودن خنک شدن هوا در اغلب شهرهای خوزستان گردیده است. روز چهارشنبه حداکثر دمای هوا در آبادان و اهواز به ترتیب 43 و 42 درجه گزارش شد که طی دو روز گذشته همزمان با کاهش شدید دما در کل استان به ترتیب به 34 و 33 درجه تقلیل یافته است. 

طی شبانه روز گذشته دهدز با 23 درجه سانتی گراد و بهبهان با 30 درجه سانتیگراد به ترتیتب خنک ترین و گرمترین نقاط استان گزارش شده اند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار