دو سال از دولت روحانی هم گذشت؛
نکته ای که در این میان مهم به نظر می رسد وجود نیروی انسانی کارآمد، توانمند و تحصیلکرده در اداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان است که اگر فرصت بروز و ظهور پیدا کنند بی تردید می توانند زمینه ساز تحقق تجربه موفق تری از دوران کنونی باشند
کد خبر: ۷۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 10 August 2015
قریب به یک دهه است مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با عبور از دولت های نهم و دهم(احمدی نژاد) و دو سال از دولت تدبیر و امید بدون تغییر به فعالیت خود ادامه می دهد. صرف نظر از ارزیابی عملکرد این اداره کل بر اساس شاخص های مدیریتی و عملکردی که جای نقد بسیاری نیز دارد و سعی خواهیم نمود از این پس به آن نیز در حد وسع خود بپردازیم، یک واقعیت وجود دارد که حضور بیش از یکدهه ای یک مدیر در یک سازمان، امکان بروز خلاقیت و نوآوری و اعتلای سازمان در جهت نیل به اهداف سازمانی و ارتقای آن را کاهش می دهد، ضمن آنکه گردش نخبگان در عرصه مدیریتی و در نتیجه انگیزه کار و تلاش مضاعف و ارتقا در این سازمانها را از بین می برد.

از طرفی باید دانست هدف از تغییر دولتها، تغییر رویکردها و نگاههای مدیریتی نیز هست و هر دولتی بر اساس برنامه های خاص خود اقدام به انتصاب مدیران در بخش های مختلف می کند. اگر با گذشت دو سال از آغاز بکار یک دولت، مدیری که در دو دولت رئیس جمهور سابق حضور داشته و علی القاعده نزدیکی و قرابتی با دولت جدید ندارد همچنان در راس امورات یک سازمان استانی باشد متاسفانه این نکته به ذهن متبادر می شود که این حوزه های کاری ممکن است چندان برای دولت مهم نباشند که برنامه ای برای ایجاد تغییرات مدیریتی در آن در دستور کار قرار نگرفته است. بویژه آنکه رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خود کمتر از 4سال است که تصدی امور این سازمان مهم را برعهده دارد!

نکته ای که در این میان مهم به نظر می رسد وجود نیروی انسانی کارآمد، توانمند و تحصیلکرده در اداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان است که اگر فرصت بروز و ظهور پیدا کنند بی تردید می توانند زمینه ساز تحقق تجربه موفق تری از دوران کنونی باشند و دولت می بایست با اصل قرار دادن گردش نخبگان، زمینه شکوفایی توانمندی های نیروی انسانی موجود بعنوان سرمایه ای بالقوه را فراهم کنند و از شکل گیری تعاملات ناصواب و دخالت های غیرمسئولانه احتمالی برخی نمایندگان غیرهمسو با دولت که می تواند منجر به بقای مدیران شود جلوگیری کند.

سعی می کنیم در روزها و هفته های آتی نیز بدین موضوع بپردازیم ضمن انکه بررسی وضعیت سایر اداراتی که مدیران آن، بازماندگان دولت سابق محسوب می شوند نیز خالی از لطف نخواهد بود!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
سلام با تشکر از نگارنده مقاله همچنین سایت تابناک خوزستان. احسنت.
علی
|
United States
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
سلام؛ شما میگویید زمینه برای تحصیل کرده ها و نخبه ها....
کارکنان خاک خورده اداره به خاطر شیوه مدیریت یا از استان رفته اند یا بی انگیزه در گوشه ای تایم اداری را سپری میکنند ویا. ...

اصلا کسی حق خلاقیت و نوآوری ندارد کسی با این مشخصات بیاید سریع با هجوم و تهمت و افترا و...از صحنه بیرون میرود
کسی هم نه در استان ونه در سازمان به فکر نیست
از کارکنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
سلام علیکم
انشاالله به زودی زود پروردگار متعال مدد خواهند فرمود، که مسئولين استان مخصوصا، استاندار محترم و نمایندگانی که در خصوص فنی و حرفه ای خوزستان تا الان همه چی رو شنیده و دیده اند اما اقدامی نکرده اند، مشکل این کارکنان را مرتفع می نمایند.
با تشکر از سایت شما.
قاسمپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
سلام. ما کارکنان جهت رهایی از این وضعیت نابسامان فقط و فقط امیدمان اول به خدا بعدش به مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان جناب آقای دکتر هوشمندصفايي میباشد .
محمود
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
آقای نگارنده؛ تشکر میکنم که این متن زیبا را نوشته اید اما متاسفانه تا به حال کسی به کارکنان مظلوم فنی و حرفه ای خوزستان رسیدگی نکرده است.

متاسفانه بده بستانهای سیاسی حق کارکنان را به حاشیه می برد و ما کارکنان وقتی بی تفاوتی مسوولان را میبینیم جز رفتن از اداره مانند دیگر همکارانمان راهی نداریم؛ بگذارید مسئولین عزیز که میگویند دغدغه ی اشتغال رادارند با آمارهای ..... شان بگویند مهارت آموزی شده و روزی خواهند فهمید چه ..... به استان شده که دیر شده و باید در محضر الهی پاسخ دهند
مدیر پایگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار