کد خبر: ۹۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 07 September 2015
 انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود در جلسه امروز برگزار شود لغو و به هفته آینده موکول شد.

 یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز روز دوشنبه در محل این شورا با دستورکار انتخابات هیات رییسه تشکیل شد که به دلیل مخالفت اعضا این شورا نتوانست طبق دستور کار انتخابات هیات رییسه را برگزار کند.

فرماندار اهواز در این جلسه با انتقاد از برگزار نشدن انتخابات هیات رییسه گفت: بر اساس قانون این انتخابات می بایست 12 شهریور برگزار می شد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی دلایل اعضای شورا برای لغو جلسه هیات رییسه را غیرموجه دانست و افزود: در هیچ جای قانون گفته نشده که شورای اسلامی شهر می تواند انتخابات را به تعویق بیاندازد.

مخالفان برگزاری انتخابات امروز، معتقد هستند به دلیل اینکه انتخابات هیات رییسه پنجم مهر سال گذشته برگزار شده امسال نیز تا همین تاریخ فرصت برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

فرماندار اهواز همچنین اظهار کرد: شورا حداقل باید به دستور کار امروز خود که برگزاری انتخابات هیات رییسه بوده عمل کند.

وی با بیان اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات هیات رییسه قانونی نیست، تاکید کرد: با تاخیر در برگزاری انتخابات هیات رییسه، اتفاقات پارسال شورا در حال تکرار شدن است و بر اساس تجربه سال گذشته قابل پیش بینی است که در جلسه آینده نیز عده ای با تشکیل جلسه و انتخابات مخالفت کنند.

*هفت کاندید برای اهواز
حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه، اظهار امیدواری کرد: انتخابات امسال هیات رییسه شورای شهر بدون هیچ برخوردی انجام شود.
وی افزود: هفت نفر برای ریاست شورا کاندیدا شده اند که این مساله افتخاری برای این شورا به شمار می آید.

*مخالفت با ریاست زنان
زیبا صالح پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در حاشیه این جلسه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اعضای شورا اعتقادی به تعیین یک زن برای ریاست شورا ندارند.

وی با انتقاد از دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: من یکی از نامزدهای ریاست شورا هستم اما سایر اعضا مدیریت زنان را قبول ندارند. 

شورای اسلامی شهر اهواز در یکصدمین جلسه علنی خود، با 11 امضا طرح درخواست تعویق جلسه انتخابات هیات رییسه از 16 شهریور و برگزاری آن در 23 شهریور را ارایه کرد که این طرح بعد از رای گیری وارد دستورکار شد.

با رای 13 نفر از اعضا نیز برگزاری انتخابات هیات رییسه در هفته آینده به تصویب رسید.
انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز در سال گذشته نیز با چالش های بسیاری همراه بود. بعد از سه نوبت لغو جلسه انتخاب هیات رییسه، در نهایت با تهدید فرمانداری اهواز به انحلال شورا، این جلسه برگزار شد. سرانجام فرمانداری اهواز زمان برگزاری جلسه را تعیین کرد و انتخابات 5 مهر 93 برگزار شد.

در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز تعداد اعضای شورا از 9 عضو به 21 عضو افزایش یافت. در نخستین سال فعالیت شورا رامی علاسوند رییس بود و در سال دوم نیز سعادت نیا به عنوان ریاست را برعهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار