معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تشریح عملکرد دولت گفت: حدود کمتر از 2 سال از استقرار دولت تدبیر و امید می‌گذرد و شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در تمامی عرصه‌ها هستیم.
کد خبر: ۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 24 June 2015
فرج‌الله خبیر در آیین معارفه فرماندار جدید ایذه، مهمترین خصیصه این دولت را عقلانیت عنوان‌ و اظهارکرد: با روی کارآمدن دولت روحانی ما شاهد بروز عقلانیت در رفتارها و اعمال هستیم.
 
وی افزود: آرامش موجود در جامعه و هماهنگی بین قوا نشان می‌دهد که یک عقلانیت و تدبیر مناسبی در سطوح جامعه حکمفرماست. حرکت به جلو نیازمند آرامش عمومی و هماهنگی بین قواست که محصول عملکرد دولت یازدهم است.
 
خبیر ادامه‌داد: ثبات اقصادی که داریم محصول همین عقلانیت و اقدام موثر همه قواست که تحت زعامت رهبری حاصل شده و بالنده است. این ثبات به سادگی به‌دست نیامده است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نوسانات عرصه اقتصادی در دولت قبلی بسیار زیاد بود. آقای روحانی دولت را با بیش از 40 درصد تورم تحویل گرفت که این رقم در پایان سال 93 به حدود 15 تا 16 درصد رسید و امیدواریم این روند کاهشی ادامه داشته باشد تا پس از سال‌ها به تورم یک رقمی برسیم.
 
خبیر به رشد اقتصادی کشور اشاره و بیان‌کرد: بعد از گذشت چندین سال رشد منفی اقتصادی به مثبت بدل شد و در سال 92 این رقم به صفر رسید و سال‌گذشته خوشبختانه با 3 درصد رشد اقتصادی مثبت مواجه بودیم.
 
وی افزود: امروز دیگر از سوداگری‌های بی‌منطق در بازار خبری نیست تا در اقتصاد بازار تلاطم ایجاد کند. همین عقلانیت سبب شده اقتصاد ما بعد از چندین سال رشد مثبت داشته باشد.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان قانون‌مداری را یکی دیگر از خصیصه‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این امر از افتخارات دولت است. دیگر از آن رفتار بی‌منطق خبری نیست. اجرای قانون بین دولت و مجلس برهمین اساس است. درست است که برخی وزیران براساس عملکرد استیضا می‌شوند اما بحث سرقانون نیست.
 
خبیر به دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه سلامت و بهداشت و سیاست خارجی اشاره و اظهارکرد: شرایط منطقه‌ای، شرایط خوبی نیست و بی‌ثباتی در کشورهای پیرامونی وجود دارد. ممکن است در برخی کشورها این بی‌ثباتی خیلی هویدا نباشد و آتش زیرخاکستر است. رهبران این کشورها به بهانه مبارزه با شیعه دست به کشتارهای گسترده می‌زنند. داعش و القاعده راه می‌اندازند، دست به  ترورهای کور و غیرانسانی می‌زنند و با جنگ نیابتی درصددند تا جلوی ثبات در منطقه را بگیرند، چون تصور می‌کنند که بی‌ثباتی به نفع شان است.
 
وی ابزار امیدواری کرد که عزم ملت ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به نتیجه برسد و گفت: در حوزه سیاست خارجی دولت توفیقات خوبی داشته است و امیدواریم حاصل و نتایج آن برای جمهوری اسلامی ایران سازنده و حقوق ملت ایران در تمام عرصه‌ها رعایت و تامین شود.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه‌داد: دولت در خوزستان نیز اقدامات خوبی داشته است. اولین سفر رییس جمهوری به این استان با دستاورد خوبی همراه بود. برنامه‌های مفصلی برای رشد و آبادانی استان خوزستان در حوزه حمل و نقل، راه و فرودگاه‌ها، بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعت در دست اجراست و عملکرد قابل قبولی در حوزه عمرانی داشته‌ایم.
 
گفتنی است در این آیین آقاجان علیخانی‌پور به عنوان فرماندار جدید شهرستان ایذه معرفی و از خدمات قلاوند فرماندار سابق این شهرستان قدردانی شد. علیخانی‌پور سمت مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری را در کارنامه اجرایی خود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار