مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بر ضرورت آسان کردن سنت ازدواج بین جوانان با الگوبرداری از سیره حضرت زهرا(س) در برنامه‌ریزی‌های شایسته‌ برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 08 June 2024

تابناک خوزستان: حمید بنی‌تمیم با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج اظهار کرد: اول ذی الحجه، سالروز ازدواج و پیوند آسمانی دو الگوی انسانیت، ایمان و فرزانگی حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است. این پیوند آسمانی، الگویی است شایسته برای امر ازدواج و زندگی سالم و سعادتمند و نمونه‌ای واقعی در زمینه ازدواج است که باید ابعاد مختلف آن مورد توجه جوانان عزیز قرار گیرد.

وی افزود: ازدواج مناسب یکی از وقایع مهم و حیاتی است که از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات بین زن و مرد شناخته می‌شود. ازدواج، امری مهم و سرنوشت‌ساز است و اسلام برای آن جایگاهی قدسی قائل است.

بنی‌تمیم با اشاره به میسر شدن استحکام و قوام شخصیتی زن و مرد و تامین آرامش روانی فرد در سایه ازدواج موفق گفت: ازدواج موجب ارتقای سلامت روحی و روانی یک جامعه، برقراری عفاف و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته ملی ازدواج امسال «آسان و آسمانی» تعیین شده است، افزود: امروزه دشمنان اسلام از هر سو ایمان و ارزش‌های اصیل جوانان را هدف گرفته‌اند و از سویی حاکمیت زندگی مدرن و ماشینی، بیش از هر زمان دیگری سیطره دارد، بنابراین ضرورت آسان کردن سنت ازدواج بین جوانان با الگوبرداری از سیره حضرت زهرا(س) در برنامه‌ریزی‌های شایسته‌ برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده احساس می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار