مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با ابلاغ و تغییر ساعت اداری توسط استانداری خوزستان در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه برق جهت گذر از پیک بار، روزانه حدودا به میزان ۵۰ مگاوات شاهد مدیریت بار شبکه هستیم و در هفته اول بیش از ۳۰۰ مگاوات مدیریت بار انرژی داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱ 15 June 2024

تابناک خوزستان: محمد فراتی اظهار کرد: در راستای تامین برق مستمر و پایدار و مدیریت بهینه مصرف برق پس از ابلاغ استانداری خوزستان در خصوص تغییر ساعت اداری از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳، روزانه در تایم اداری ۲۲ مگاوات و بعد از تایم اداری به میزان ۵۰ مگاوات شاهد مدیریت بار مصرف هستیم که در این زمینه در هفته اول اجرای این طرح، در مجموع بیش از ۳۰۰ مگاوات مدیریت بهینه مصرف بار شبکه محقق شده است.

وی در خصوص اجرای طرح تغییر ساعت اداری افزود: یکی از مهمترین نتایج تغییر ساعت اداری در فصل گرم سال، کاهش مصرف در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف برق است که این اقدام نقش بسیار موثری در کنترل بار شبکه برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ دارد.

فراتی ادامه داد: با اجرای طرح کاهش ساعت اداری و نظر به اینکه امسال شاهد تغییر ساعت کشور هم نبودیم عملا ساعت ۶ صبح نزدیک به یک ساعت از طلوع آفتاب می‌گذرد که طبق دستورالعمل، ادارات موظف هستند در تایم اداری ۴۰ درصد و پس از ساعت ۱۳ نیز ۷۰ درصد مصارف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از همکاری مناسب ادارات در کنترل بار شبکه خبر داد و گفت: از ۱۶ خردادماه و با آغاز پیک بار فصل گرم براساس دستورالعمل ابلاغی که پیش‌تر مکاتبات لازم با مدیران کل ادارات انجام شده است، با پایش مصرف از طریق مرکز کنترل پایش انرژی این شرکت به اداراتی که سقف تعریف‌شده را رعایت نکنند تذکر تلفنی داده می‌شود و در صورتی که استمرار داشته باشد از راه دور نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌کنیم.

فراتی بیان کرد: هدف ما قطع کردن برق نیست بلکه مدیریت و کنترل بار شبکه برق است که از کلیه عزیزان درخواست داریم در تابستان پیش رو همکار و همراه باشند تا بتوانیم بدون اعمال خاموشی از این روزهای گرم عبور کنیم.

وی یادآور شد: جلب رضایت شهروندان اولویت اول خدمت‌رسانی ما است و در تلاش هستیم علاوه بر تامین رفاه و آسایش عمومی جامعه با مشارکت و همکاری مردم بتوانیم شاهد چرخش چرخ تولید در استان خوزستان نیز باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار