کد خبر: ۱۱۷۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ 12 June 2024

نسترن رهذار-مدیر روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق رامین

مشارکت مردمی در تولید برق و بهره گیری از نقش آنان برای نظارت بر فرآیندهای تولید برق از جمله مواردی است که می تواند در راستای تحقق شعار عملیاتی گردد. امروزه دنیا دریافته است که مشارکت بیشتر جامعه در برنامه های تولید به افزایش سرمایه های اجتماعی توام با تعاملات و اعتماد دوسویه منجر می شود. از این رو تلاش بیشتر برای نقش آفرینی مردم می تواند ضمن برون سپاری فعالیت های بخش تولید، بخشی از تصدی گری کاهش می یابد.
از جمله اقداماتی که طی ماههای اخیر شکل جدی تری یافته افزایش توسعه مبادلات برق از طریق بورس انرژی است. علاوه بر این مشارکت مردم در تولید برق به اشکال مختلف از جمله تولیدپراکنده ها و بخش خصوصی از دیگر جنبه های مردمی سازی صنعت برق است. پویش با انرژی نیز ایده موفق دیگری از نقش مردم در روند تولید صنعت برق است که به شکل محسوسی در حال انجام است.
با نگاهی به سند تحول دولت مردمی و تأثیر آن بر صنعت برق می توان گفت که در برنامه تحول بخش های پیشران تمرکز عمده ای بر روی بخش انرژی نهاده شده است. از آن جمله در نشانگرهای وضعیت مطلوب بخش انرژی به افزایش بهره وری تولید برق، کاهش شدت مصرف انرژی و افزایش کارایی در بازار انرژی نیز اشاره شده تا از بخشی نگری درساختار حکمرانی و مدیریت حوزه انرژی به یکپارچگی و جامع نگری برسیم.
با تمام آن چه گفته است آگاهی یافتن جامعه از فرآیندهای تولید برق می تواند در مدیریت تولید نمود یافته و به نوعی می تواند گفت آحاد جامعه بعنوان یک نهاد ناظرِ فراگیر در صنعت برق هستند. نهادی که از جنس مردم و برای مردم است و این مقوله از جمله ایده های برجسته دولت سیزدهم در مردمی سازی فعالیت ها و اقدامات بوده است. از این رو نهادینه شدن رفتار جامعه در خود احساس مسئولیت در روند تولید برق، در نظارت آنان بر فرآیند تولید و مدیریت مصرف جلوه نموده و حس مالکانه آنان در این خصوص تقویت می یابد تا جمعیت 85 میلیونی، به نوعی هم خود در عرصه تولید و نظارت سهیم باشند و هم جزو مشترکین مصرف کننده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار