فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب بدانیم؛
تقابل نگاههای متفاوت و یا مخالف با یکدیگر در موضوع مذاکرات هسته ای و نتایج آن بعنوان مهمترین پرونده بین المللی در 12سال گذشته کشورمان، این دغدغه را ایجاد کرده بود که نکند این موضوع، بهانه ای برای ایجاد شکاف و فاصله میان جریانات وفادار به نظام و انقلاب اسلامی بشود
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 04 November 2015
شاید آن روز که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، امسال را سال همزبانی و همدلی ملت و دولت اعلام فرمود کمتر کسی تصور را می کرد که در آغاز نیمه دوم سال، موضوع مذاکرات هسته ای و برجام، بیش از هر زمان دیگری اهمیت و ضرورت این نامگذاری مدبرانه را عیان کند.

به گزارش تابناک خوزستان، این نامگذاری حکیمانه در سالی که یکی از مهمترین موضوعات چالش برانگیز در عرصه سیاسی و بین المللی در جریان بوده و افراد و جریانات سیاسی از زاویه نگاههای متفاوت به این موضوع می پردازند بسیار حائز اهمیت بوده است.

تقابل نگاههای متفاوت و یا مخالف با یکدیگر در موضوع مذاکرات هسته ای و نتایج آن بعنوان مهمترین پرونده بین المللی در 12سال گذشته کشورمان، این دغدغه را ایجاد کرده بود که نکند این موضوع، بهانه ای برای ایجاد شکاف و فاصله میان جریانات وفادار به نظام و انقلاب اسلامی بشود و اختلاف دیدگاهها و نظرها باعث دسته بندی مردم و فاصله میان آنان بشود.

 نامگذاری سال94 و تاکید بر همدلی و همزبانی در واقع تاکیدی بر این موضوع است که همه کسانی که دلبسته به انقلاب، نظام و پیشرفت ایران اسلامی عزیز هستند در عین داشتن سلایق و دیدگاههای متفاوت، با احترام به نظرات همدیگر و با یکدلی و یکرنگی با هم برخورد کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا نیز در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند "نباید دشمن را با کسانی که با آنها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم" و "غفلت از دشمن اصلی و پرداختن به منازعات درونی خطایی بزرگ است".

این فرمایشات دقیقا نشان دهنده ی این مهم است که مردم و جریانات سیاسی می بایست دشمنان واقعی این ملت را بشناسند و منازعات و اختلاف نظرهای داخلی و غفلت از دشمن اصلی، یک خطای استراتژیک است.

 بدیهی است دشمن نیز بیکار نمی نشیند و مترصد فرصتی است تا از موضوعات مورد اختلاف در کشور بعنوان بهانه و ظرفیتی برای ایجاد اختلاف و عمیق کردن فاصله جریانات سیاسی وفادار به انقلاب استفاده نماید، از این رو تاکید بر همدلی و همزبانی میان ملت و دولت در واقع راهبردی است که بر اساس آن احزاب، گروهها، شخصیت های سیاسی، دولت و... در عین احترام به نظرات و دیدگاههای مخالف شان، می بایست مراقب باشند که فضای بدبینی، کدورت، سیاه نمایی و مجادلات کور ایجاد نشود.

حال برجام مسیر قانونی خود را طی کرده است و می بایست با حفظ هوشیاری و دقت در مسیر اجرای این برنامه جامع و البته با حفظ بی اعتمادی به امریکایی ها، همه گروهها و جریانات سیاسی، فرمایشات رهبری را فصل الخطاب دانسته و شعار سال94 یعنی همدلی و همزبانی را در دستور کار قرار بدهند.

هم دولت، منتقدانش را تکریم کند و هم منتقدان، حرمتِ دولت برآمده از آرای ملت را نگه دارند و به او برای رفع مشکلات کشور و گام برداشتن در مسیر پیشرفت و آبادانی کمک کنند.

نباید فراموش کنیم که امسال، سال همدلی و همزبانی است. ضمن آنکه همه جریانات سیاسی می بایست آگاه باشند که در عین استفاده از همه ظرفیت های لازم در عرصه دیپلماسی، نباید به امریکا و سیاست هایش در منطقه اعتماد کرد و ما می بایست با حفظ هوشیاری و علم به این موضوع و آگاهی نسبت به لبخندهای فریبنده دشمن، منافع ملی مان را دنبال کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار