جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان خوزستان با اهدای مدال عضویت افتخاری به استاندار فعال شد.
کد خبر: ۱۴۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 06 December 2015
رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور امشب در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های خوزستان در فرمانداری شهرستان هفتکل اظهار کرد: از همه دست اندرکاران ایمنی برای پایدار کردن ایمنی در خوزستان تقدیر و تشکر می کنم. ظاهرا پنجمین سالی است که کاهش تصادفات را در خوزستان داشته و این نشان از پایداری ایمنی و مراقبت از آن است. به هر حال ایمنی دست یافتنی است و صوانح به هیچ وجه تصادفی نیست.

محمد بخارایی افزود: هیچ وقت نباید به کاهش صوانح راضی باشیم. در جریان ایمنی و حمل و نقل از کاهش یکباره نباید انتظار داشته باشیم و قوانین بازدارنده نیست و این باعث تأسف است. آرمان ما این است که حتی یک کشته هم زیاد است و وظیفه ما این است که اگر بشود یک کشته کم کنیم.

وی تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه ها را از امروز در خوزستان شروع به فعالیت کند. مشارکت مردم در دفاع مقدس، انقلاب و بازسازی کشور را شاهد بودیم ولی در ایمنی راه ها از آن مغفول شدیم.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور بیان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سوانح رانندگی در جهان و ما نیز ۱۷ هزار کشته داشتیم و از متوسط جهانی ۴۰ درصد اضافه تر کشته می دهیم و این بحران و دغدغه است و دشمن خاموشی است که به جان کشور افتاده است.

بخارایی عنوان کرد: در ۱۵ استان کشور دفتر نمایندگی تأسیس کردیم و اعتقاد برای موفقیت ما همراهی و خواستار بودن مردم است که باید با ظرفیت ها و قابلیت های کشور همراه شوند. اگر به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت اعتقاد داریم باید تشکل های مردمی را شکل داده و از ظرفیت های همگانی مردم استفاده کنیم. باید ۷۵ میلیون نفر جمعیت کشور را عضو این جمعیت کنیم چون همه طرفدار ایمنی راه ها هستند.

وی یادآور شد: ایمن سازی کردن و برای فرهنگ سازی و آموزش و تذکر به مردم این جمعیت را تشکیل دادیم تا شهروند غیر مسئول را به شهروند مسئول تبدیل کرده و توقع را از دستگاه های اجرایی بیشتر می کند این دو مورد ویژگی خوب سازمان های مردم نهاد است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم به تدریج در حال همکاری هستند، گفت: در دغدغه ملی ایمنی راه ها باید از مشارکت تأثیرگذار بانوان و همچنین ظرفیت روحانیون نهایت استفاده را داشته باشیم. همچنین مقرر شده تا برای همکاری دانش آموزان که طیف خود، خانواده و فرهنگیان را با خود دنبال دارند، با آموزش و پرورش یک تفاهم نامه منعقد می کنیم.

بخارایی با تأکید بر اینکه باید محور تصمیم گیری های استان را بر ایمنی بگذاریم، گفت: کار انجام نشده زیاد است و وقتی حمل و نقل استمرار دارد بنابراین ایمنی و مراقبت هم باید استمرار داشته باشد. اتحاد اقوام را نیز در فعالیت های خود گنجانده ایم.

 رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در این جلسه با اهدای مدال عضویت افتخاری به استاندار خوزستان وی را رسما به عضویت این جمعیت درآورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار