کد خبر: ۳۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 26 May 2015
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از حکام آل سعود خواست بر سرعقل بیایند و به نسل کشی و جنایات خود در کشور مظلوم یمن پایان دهند و سرنوشت مردم این کشور را به خود آنان بسپارد.

محسن رضایی دوشنبه شب در آیین چهارم خرداد روز پایداری و مقاومت و روز دزفول در سالن آیت الله خامنه ای مجتمع فجر اهواز ، تهاجم بی رحمانه عربستان سعودی به مردم یمن را نمونه ای از توحش مدرن و مشابه تهاجم صهیونیست ها به غزه دانست و گفت: آل سعود به طور قطع از این حمله و کشتار زنان و کودکان یمنی سودی نخواهد بود.

وی تهاجم وحشیانه آل سعود به یمن را در راستای تامین منافع صهیونیست ها و امریکا و ایجاد شکاف و اختلاف بیشتر در جهان اسلام تفسیر کرد و گفت: تهاجم آل سعود به یمن نمونه ای از جنگ نیابتی است ، یعنی امریکایی ها بدون اینکه سربازی از آنان کشته شود به ناامنی ، شکاف و تضعیف امت اسلام در منطقه دامن می زنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه حکام جاهل آل سعود را عامل تحقق اهداف امریکا و صهیونیستها در منطقه خاورمیانه دانست و افزود: در تهاجم 50روزه آل سعود به کشور یمن تاکنون10تا 15میلیون نفر از مردم یمن در کوهها و بیابان ها آواره شده و زیرساخت های این کشور حتی پمپ بنزین های آن نیز از حملات وحشیانه سعودی ها در امان نبوده است.

وی در ادامه به جنایات گروه های تروریستی ، تکفیری و داعش در کشورهای سوریه ، عراق و لبنان و کشتار بی رحمانه و بی سابقه آنان در این کشورها اشاره کرد و گفت: تروریست های تکفیری به کشتار شیعیان ، اهل تسنن ، مسیحی ها و اقلیت های مذهبی در سوریه و عراق دست می زنند و جو رعب و وحشت را در جهان اسلام حاکم کرده اند.

وی هدف از ایجاد ناامنی گروه های تروریستی و تکفیری که عامل امریکا ، صهیونیست ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه هستند را کشاندن درگیری ها و ناامنی به درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت:دشمنان پس از جنگ هشت ساله ، می خواهند یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنند و با به راه انداختن جنگ و آشوب به مرزهای ما ، جلوی آرامش و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند ولی با هوشیاری و مقاومت ملت ایران این خدعه و نیرنگ به سرانجام نخواهد رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حضوری مستشاری و نه نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوریه و عراق را در راستای تامین امنیت ملی کشور ، مقابله با اهداف خبیث قدرت های استکباری در منطقه و تقویت محور مقاومت بیان کرد و گفت:اگر همین کمک ها به سوریه و عراق نشود مجبور هستیم میلیاردها دلار برای حفاظت از مرزها و تامین امنیت شهرهای خود هزینه کنیم.

وی کمک به سوریه و عراق در مقابله با تروریسم را در راستای جلوگیری از بروز جنگ در دانست و افزود: ما به دنبال جنگ افروزی نیستیم ولی در مقابل توطئه های خطرناک دشمنان ساکت و بی تفاوت نخواهیم بود.

رضایی تاکید کرد به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تهدیدها به مرزهای ما نزدیک شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه مقاومت و پایداری مردم دزفول را درسی برای مردم لبنان ، عراق و سوریه و یمن توصیف کرد و گفت: مردم باغیرت و مومن دزفول با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و مقاومت در برابر موشک باران دشمن بعثی ، امید صدام برای اشغال شمال خوزستان را به یاس تبدیل کرد.

وی مقاومت و ایستادگی را یک مکتب و اندیشه بیان و خاطرنشان کرد: عاشورا مظهر مقاومت است و اگر ایستادگی و مقاومت امام حسین (ع) علیه ظلم و بی عدالتی نبود بشریت چیزی برای عرضه نداشت.

رضایی تجاوز و کوبیدن شهرها و کشتار زنان و کودکان را مظهر و نشانه تجاوز و پستی صدام معدوم دانست و در ادامه با اشاره به حملات دشمن به نفتکش ها ، مراکز اقتصادی و استفاده از سلاح شیمیایی علیه رزمندگان اسلام اظهار داشت: با وجود اینکه 27سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته ولی روزی نیست که جانباز شیمیایی به عنوان سند مظلومیت و پایداری ما به شهادت نرسد.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار