آخرین اخبار از وضعیت جوی در خوزستان؛
برخی روستاهاي پايين دست رودخانه دز در مسير آهو دشت در بخش شاوور شوش در محاصره سيلاب قرار گرفته اند و مسئولان در حال تلاش برای تخلیه این روستاها هستند
کد خبر: ۲۱۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 14 April 2016
مسئولان خوزستان در حالت آماده باش قرار دارند و بارندگی های اخیر باعث افزایش دبی رودخانه دز و طغیان این رودخانه شده است.

به گزارش تابناک خوزستان، ستاد مدیریت بحران خوزستان از مردم اهواز خواسته است تا ساعت16 امروز، در اطراف رودخانه کارون تردد نکنند. به شهروندان اطراف دز و کارون هشدار داده شده به سرعت اطراف این دو رودخانه را ترک کنند.

از نخستین ساعات بامداد امروز، سد دز سرریز کرده و صبح امروز سیلاب پل شناور شهر دزفول را با خود برد.

سیلاب، پل شناور دزفول را با خود برد/ نجات 3 نفر در دزفول/ مردم در اطراف کارون تردد نکنند

بخش زیادی از جاده ساحلی، پارکها، بوستان ها و خیابان های اطراف رودخانه نیز به زیر آب رفته و خساراتی به فضاهای شهری دزفول وارد شده است.

برخی فضاهای شهری و بوستانها در اطراف پل های قدیم و شریعتی دزفول نیز به زیر آب رفته اند. 

مدیر كل مدیریت بحران استانداری خوزستان به خبرنگار ما گفته است: میزان ورودی آب به دریاچه سد دز بی سابقه است و  احتمال آبگرفتگی روستاهای پایین دست این سد وجود دارد. 

بگفته وی، همه مسئولان و ستادهای مدیریت بحران در شهرهای مختلف استان در حالت آماده باش قرار دارند و تلاش کردیم اطلاع رسانی های لازم به مردم  صورت بگیرد.

وی از مردم خواست از از حریم رودخانه های كارون ، كرخه و دز فاصله بگیرند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هم در گفتگو با خبرنگار ما از بازشدن دریچه های سد دز خبر داد و از مردم خواست از تردد در ساحل این رودخانه خودداری و کسایئل ایمنی را رعایت کنند.
سیلاب، پل شناور دزفول را با خود برد/ نجات 3 نفر در دزفول/ مردم در اطراف کارون تردد نکنند
بارندگی شدید روزهای اخیر در استان لرستان که بالادست سدهای دز و كرخه محسوب می شود باعث بالارفتن دبی رودخانه های دز و کرخه و پر شدن مخازن این دو سد بزرگ در شمال خوزستان شده است.

از سوی دیگر گزارش خبرنگار ما حاکیست برخی روستاهاي پايين دست رودخانه دز در مسير آهو دشت در بخش شاوور شوش در محاصره سيلاب قرار گرفته اند و مسئولان در حال تلاش برای تخلیه این روستاها هستند.

مسئولان سازمان آتش نشانی دزفول هم از نجات دادن جان 3 نفر که برای تفریح به اطراف رودخانه دز رفته بودند خبر دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار