وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
شور و هیجانی که در اربعین می‌بینیم در تاریخ بی‌سابقه است و همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران این صحنه‌های پرشور را بار دیگر ببینند و بنویسند و نیز در عرصه هنری آن را بازنمایی کنند
کد خبر: ۳۲۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 15 November 2016
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: حماسه بزرگی در چذابه شکل گرفته است و خداوند را شاکریم که بار دیگر شاهد شورحسینی مردم پاک و دوستداران اهل بیت(ع) هستیم.

وی افزود: باید همه دنیا بار دیگر  این ملت و مردم را بشناسند. این جغرافیا متعلق به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) و نیز اسلام است و استان خوزستان مهد تشیع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر نیز باید رسالت خود را در این موقعیت به خوبی انجام دهند. باید همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران این صحنه‌های پرشور را  بار دیگر ببینند و در همه حوزه های مختلف فرهنگی و هنری آن را بازنمایی کنند. در تاریخ این سرزمین چنین همایش و نمایشی و شوری کمتر دیده شده و به دیگران نشان داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:همه مسئولان کشور و استان خوزستان  تلاش کردند تا بیش از ٥٠ درصد از ظرفیت اعزام را از خوزستان و دو معبر شلمچه و چذابه انجام بدهند و اعزام بیش از پانصد هزار نفر از شلمچه و بیش از ٣٠٠ هزار نفر از چذابه اقدام بسیار مهم و بی نظیری است که خوشبختانه استاندار خوزستان و همه دستگاه‌ها موفق شدند این کار بزرگ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آن چیری که مهم است قدردانی از مردم است افزود: ما به کمک مردم آمده‌ایم و همه چیزهایی از جمله موکب و پذیرایی مرهون مردم است همچنین حج و زیارت، مجموعه بهداشت و درمان، راه و ترابری، پلیس، استانداری و شهرداری یک رسالت دارند که هیچ شانی جز خدمت به زائران برای خود قائل نیستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار