برای نخستین بار به دست متخصصان داخلی؛
مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان، از تعمیر کیسه هوای ترانسفورماتور قدرت این نیروگاه برای نخستین بار به دست متخصصان داخلی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد
کد خبر: ۳۶۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 30 January 2017
"فرهاد علیدوستی" با اشاره به اینکه تولید این قطعه، به طور انحصاری در اختیار کشور فرانسه است، افزود: تلاش و همت مستمر متخصصان داخلی در دستیابی به تکنیک رفع نشتی ایربگ ترانسفورماتورهای قدرت، افزون بر 220 میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: پس از تعمیر و رفع عیب کیسه هوای ترانسفورماتور قدرت، مطابق دستورالعمل استاندارد، این قطعه با فشار بیش از 105 میلی بار توسط هوای خشک به مدت دو ساعت در فضای باز تست شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان افزود: پس از انجام موفقیت آمیز تست، ایربگ تعمیری با وضعیت نرمال در ترانسفورماتور فاز s واحد یک این نیروگاه نصب شد.

علیدوستی خاطرنشان کرد: انتقال توان تولیدی ژنراتورهای هر نیروگاه به مسافت های دور، منوط به سلامت ترانسفورماتورهای قدرت است و بروز هرگونه نقص در ترانسفورماتورهای قدرت باعث توقف انتقال انرژی الکتریکی خروجی ژنراتورها می شود.

ایربگ ترانسفورماتور قدرت برای جلوگیری از تماس روغن با هوای محیط و پیشگیری از کاهش خواص عایقی آن به کار می رود.

روغن ترانسفورماتورهای قدرت بسیار گران قیمت و حساس بوده و حجم روغن هر ترانسفورماتور قدرت بیش از 29 هزار لیتر است.

ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاه مسجدسلیمان از نوع تک فاز بوده و دارای ظرفیت نامی 94 مگاولت آمپر است.

سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد 250 مگاواتی است که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعات پیک شبکه برق کشور بر عهده دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار