معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اتفاقات به وجود آمده در کشور، نباید هیچ خللی در اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن ایجاد شود و این وعده دولت باید به خوبی محقق شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ 25 May 2024

تابناک خوزستان: محمد خانچی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اظهار کرد: موضوع مسکن یکی از اولویت های دولت بوده به همین دلیل امروز اولین جلسه نهضت ملی مسکن با حضور آقای مخبر به صورت وبینار برگزار و موضوعات مهم این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر فرموده‌اند فرآیند خدمت‌گذاری به مردم و تلاش برای رشد و توسعه باید ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: انتظار داریم که متقاضیان ثبت نام کرده در طرح نهضت ملی مسکن، هر چه سریعتر نسبت به آورده خود اقدام کنند تا این طرح به سرانجام برسد.

تامین زمین برای بخش بسیاری از طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان

وی مشکل اصلی طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان را موضوع تامین زمین دانست و افزود: خوشبختانه زمین لازم برای بخش بسیاری از طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و در مرحله واگذاری است.

خانچی ادامه داد: بی شک اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، در ماه‌های آینده با کمک مردم شتاب بیشتری خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: تا زمانی که موضوع مسکن مهر خوزستان و تکلیف ۱۶ هزار واحد باقیمانده روشن نشود هیچ توفیقی در بخش مسکن حاصل نمی‌شود لذا این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی گفت: مسئولان مربوطه باید درصد پیشرفت واحدها را در سامانه بارگذاری کرده تا آمارها به درستی ارائه شود.

توحه به "صنعت شهر" و "مسکن حمایتی" فرصتی برای خانه دار شدن مردم

خانچی در ادامه به موضوع "صنعت شهر" و خانه دار شدن کارکنان صنایع استان اشاره و اضافه کرد: با توجه به وجود صنایع مختلف در استان و از طرفی کمک‌ دولت برای خانه دار شدن کارکنان صنایع، باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در ادامه به موضوع مسکن حمایتی اشاره کرد و گفت: مسکن حمایتی فرصت بسیار خوبی برای خانه دار شدن مردم بوده که در صورت آگاه بخشی جامعه، توجه به این بخش بیشتر می‌شود.

رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید رامین و شیرین شهر

وی ادامه داد: تعهد ساخت مسکن در شهرهای جدید استان از جمله شیرین شهر و رامین افزون بر ۴۵ هزار واحد بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین مشکلات ساخت مسکن در این ۲ شهر احصا و نسبت به رفع آنها تلاش شود.

بر اساس این گزارش از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان، تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد در حوزه روستایی و حدود ۳۰ هزار واحد در حوزه شهری در حال ساخت است.

چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال در کشور باید انجام شود که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۰ هزار واحد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار