استاندار خوزستان خبر داد؛
استاندار خوزستان گفت: بیش از ۵۴ هزار هکتار طرح زراعت چوب در استان به امضای قرارداد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 27 May 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب شامگاه دوشنبه در نشست بررسی اجرای طرح زراعت چوب استان افزود: برای حدود ۱۲۹ هزار هکتار از اراضی طرح زراعت چوب از سوی تشکل‌ها، تعاونی‌ها و گروه‌های مردمی درخواست داده شده که ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از این رقم برای تولید کاغذ، ام دی اف و سایر محصولات مرتبط به قراداد رسیده است.

وی افزود: طرح زراعت چوب به صورت جدی در حال پیگیری است؛ با توجه به آلایندگی‌های صنایع نفتی، پتروشیمی و دیگر شرکت‌ها در استان نیاز به کشت درخت داریم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اساس تحقیقات صورت گرفته بنا شد کشت گونه درخت اکالیپتوس در قالب طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار قرار گیرد که طبق آمار راستی‌آزمایی شده تا کنون هفت هزار هکتار به کشت رسیده است.

حسینی محراب بیان کرد: ۳۰ میلیون اصله اکالیپتوس در نهالستان‌ها تولید شده است و ۱۲ میلیون از آن در عرصه‌های مختلف کشت شده که هفت میلیون از آن با هدف زراعت چوب و پنج میلیون دیگر نیز با هدف جنگل‌کاری کشت شده است که می‌تواند نقش بسزایی در حفظ و یا بهبود کیفیت هوای استان داشته باشد.

وی گفت: مسئولیت صنایع نفت، پتروشیمی، نیشکر و … در این طرح سنگین است و باید به صورت جدی در نهال‌کاری ورود داشته باشند؛ قراردادهایی با برخی صنایع منعقد شده که هر یک ۲۰ میلیون درخت تهیه و یا کشت کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: پتروشیمی ماهشهر نیز طرح خوبی برای کشت درخت‌های حرا در خورها در دستور کار دارد که مزایای بسیاری از لحاظ گردشگری و محیط زیست به دنبال خواهد داشت.

حسینی محراب افزود: به منظور رفع نگرانی‌ها در خصوص تأمین آب مورد نیاز اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان آب و برق و سازمان منابع طبیعی برای تأمین آب این درختان به امضا رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار