نشست هم اندیشی روسای شورای اسلامی شهرهای شمالی استان خوزستان با رییس شورای عالی استان ها درسالن جلسات شورای اسلامی شهر شوشتر برگزارشد.
کد خبر: ۱۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 04 December 2015
غلامرضا بصیرپور روز پنجشنبه در این نشست اظهارکرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید همواره همسو حرکت کنند وشهرداران و دهیاران راپشتیبانی کنند.

وی افزود: دولت و مجلس باید شوراباور باشند تا شوراها بتوانند وظیفه خود را به شایستگی انجام دهند و اعضای شورا باید تلاش کنند ضمن تعامل با مسئولان رنگ و بوی مردمی این نهاد را حفظ کنند.

بصیرپور تصریح کرد:براساس قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و یکی از مدنی ترین مجموعه ها در نظام اسلامی هستند.

رییس شورای عالی استان ها اضافه کرد:تمام اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها توسط شورا تصویب می شود و این امر نشان دهنده نقش مهم شوراها در تصویب اعتبارات است.

وی گفت:خوشبختانه در زمان حاضر ظرفیت های خوبی در شورای عالی استان ها وجود دارد که انتظار داریم شوراهای استان و شهرستان از این ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی به مردم بیش از پیش استفاده کنند.

حیدر نجفی فر فرماندار شوشتر نیز در این نشست گفت:شهرداران و دهیاران تنها مسئولان اجرایی هستند که با رای غیرمستقیم مردم انتخاب و به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی افزود:همه مصوبات شورا که مغایرت قانونی نداشته باشند برای فرمانداری قابل احترام است.

فرماندار شوشتر همچنین در این نشست بر تقسیم عادلانه ارزش افزوده،افزایش حقوق شهرداران و استخدام دهیاران تاکید کرد.

در ادامه این نشست نیز روسای شوراهای اسلامی شهر وروسای شورای شهرستان های شوشتر،مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و گتوند به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار