استاندار خوزستان:
شریعتی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا قبل از پایان سال جاری تعداد چهار مخزن و در فروردین ماه سال آینده نیز چهار مخزن دیگر به قرارداد می رسند.
کد خبر: ۷۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 27 January 2019

استاندار خوزستان گفت: سهم خوزستان از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت که در قالب طرح نگهداشت و افزایش توان تولید مخازن نفتی غرب کارون تامین می شود، بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.

غلامرضا شریعتی اظهارداشت: مبلغ 6.2 میلیارد دلار برای نگهداشت و افزایش توان تولید 33 مخزن نفتی درنظر گرفته شده که 28 مخزن آن در محدوده مناطق نفتخیز جنوب است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 23 مخزن در استان خوزستان قرار دارد، افزود: وزارت نفت باید طی سه سال مبلغ 10 هزار میلیارد ریال را به عنوان مسئولیت های اجتماعی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید مخازن نفتی به خوزستان پرداخت کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: این میزان از منابع مالی باید در جهت ایجاد زیرساخت های عمرانی از جمله راه روستایی، مدرسه سازی، عمران شهری و دیگر زمینه ها در استان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه هفته گذشته قرارداد چهار مخزن در محدوده خوزستان با حضور وزیر نفت در تهران امضا شد، افزود: اعتبار درنظر گرفته شده برای این مخازن 30 هزار میلیارد ریال است که باید از این مبلغ چهار درصد آن یعنی یکهزار و 200 میلیارد ریال به عنوان مسئولیت های اجتماعی نفت به طرح های عمرانی استان اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا قبل از پایان سال جاری تعداد چهار مخزن و در فروردین ماه سال آینده نیز چهار مخزن دیگر به قرارداد می رسند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه سال آینده علاوه بر بودجه استانی، اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت را خواهیم داشت، گفت: این منابع مالی باید صرف کارهای زیربنایی شوند تا زمینه رفاه شهروندان خوزستانی را در پی داشته باشد.

وی افزود: طرح نگهداشت و افزایش توان تولید مخازن نفتی مناطق نفتخیز جنوب اشتغال قابل توجهی را در استان به وجود می آورد و در این راستا از همه دستگاه ها خواسته می شود همکاری های لازم را با مجموعه نفت داشته باشد.

روز دوشنبه 6 بسته از طرح نگهداشت و افزایش توان تولید 28 مخزن منتخب مناطق نفتخیز جنوب وارد فاز اجرایی شد که ارزش تقریبی آن 44 هزار میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار