کد خبر: ۱۱۷۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 07 June 2024
تابناک خوزستان: به گزارش خبرنگار روابط عمومی، یک‌دستگاه جرثقیل زنجیری ۱۸۰ تن که تجهیزی مهم و استراتژیک است، با تلاش و کار گروهی واحدهای خرید قطعات و تجهیزات و پشتیبانی، خریداری و وارد شرکت فولاد خوزستان شد.
عبدالله نورزوی رییس پشتیبانی خرید در این باره اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید و با تاکید مهندس ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت بر لزوم نوسازی و جایگزینی تجهیزات و ماشین آلات استراتژیک، خرید یک دستگاه خرید جرثقیل زنجیری ۱۸۰ تن در دستور کار قرار گرفت. این تصمیم در راستای نقشه استراتژی و حفظ تولید ایمن و به دلیل فرسوده بودن جرثقیل های موجود، صورت گرفته است.
 
نوروزی افزود: پس از اعلام نیاز معاونت بهره برداری به معاونت خرید، به دستور دکتر تفضلی معاون خرید، یک کارگروه تشکیل و با پیگیری‌های فراوان، فرآیند خرید آغاز شد. 
 
محمد تاجمیری کارشناس خرید قطعات یدکی در این باره اظهار داشت: با توجه به این‌که ساخت این جرثقیل در داخل کشور صورت نمی‌گیرد و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و شرایط خاص فنی و بازرگانی، حضور سازندگان معتبر اروپایی برای شرکت در استعلام خرید، فراهم شد و پس از طی فرآیندهای فنی و بازرگانی، در نهایت ساخت تجهیز به یک شرکت معتبر اروپایی سپرده شد. پس از ابلاغ فرآیند ثبت سفارش، خرید آغاز و با ارسال مدارک و طی چندین مرحله نامه‌نگاری با سازمان صمت استان و استعلام از وزرات صمت، در انتها منجر به اخذ ثبت سفارش شد.  
 
ابوالحسن رضایی کارشناس پشتیبانی خرید درباره‌ی فرآیند ترخیص و حمل این کالای استراتژیک به شرکت اظهار داشت: با اعلام حمل و تخلیه این محموله در گمرک و ارسال اسناد حمل به این واحد، پس از پیگیری و طی فراز و نشیب های بسیار و تلاش مستمر، عملیات ترخیص و حمل این محموله فوق سنگین به شرکت فولاد خوزستان آغاز شد و در نهایت جرثقیل زنجیری ۱۸۰ تن در ۱۵ کانتینر ۴۰ فوت به همراه بیس اصلی جرثقیل وارد شرکت فولاد خوزستان گردید و تحویل واحد ماشین آلات سنگین شد. 
 
وی افزود: این دستگاه در آینده، جایگزین تجهیزات فرسوده شده و در شرکت به‌کارگیری می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار