با حضور وزیر نیرو نصب آخرین قطعه پل کابلی "سه‌بلوطک" که بلندترین پل ترکه‌ای ایران در خوزستان است، آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 05 March 2019

امروز 14 اسفندماه با شروع نصب آخرین قطعه پل "سه بلوطک" با حضور رضا اردکانیان بلندترین پل ترکه‌ای ایران روی دریاچه سد کارون 3 برای تردد عشایر و روستاییان منطقه آماده بهره‌برداری شد.

با آغاز نصب آخرین بخش از عملیات ساخت پل سه بلوطک امکان تردد از بلندترین پل کابلی ترکه‌ای ایران تا دو هفته آینده برای ساکنان آن منطقه فراهم می‌شود.

تمام مراحل اجرای این پل از جمله طراحی، مشاور و اجرا، با استفاده از توان مهندسی داخلی و توسط شرکت‌های ایرانی، با وجود دشواری‌های خاص خود از جمله نوسانات آب دریاچه، شرایط جوی و ... در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

پل کابلی ترکه‌ای سه بلوطک با هزینه حدود 800 میلیارد ریال، به‌طول 420 متر، در محدوده 35 کیلومتری جاده اصلی لردگان به ایذه و روی دریاچه سد کارون 3 واقع شده و در احداث این پل 181 تن کابل، 12 هزار مترمکعب بتن و یک‌هزار و 400 تن ورق فولادی به‌کار برده شده است.

لازم به ذکر است پیش از افتتاح این پل، رفت و آمد عشایر و روستاییان و جابجایی احشام منطقه از ساحل جنوبی و روستاهای واقع در آن به‌وسیله ترابری آبی و از طریق شناور انجام می‌شد، که با اتمام این پروژه علاوه بر ایجاد سهولت در تردد ساکنان، تردد ناامن، وقت‌گیر و پرهزینه آبی برچیده خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: پل کابلی ، وزیر نیرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار