شهردار آبادان جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری را اولویت اصلی شهرداری در سال جاری دانست و گفت: از سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهر آبادان حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ 05 June 2024

تابناک خوزستان: یاسین کاوه‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در آبادان اظهار کرد: برای توسعه آن به زودی طرح ساحل سازی در کنار رودخانه‌های اروند و بهمنشیر، کفپوش گذاری خیابان امام خمینی(ره) و احداث ۲ مجموعه گذر غذا با هدف جذب توریست آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت توسعه فضای سبز شهری با احداث ۲ پارک در مناطق مختلف آبادان اشاره و بیان کرد: احداث پارک‌های شهید پرورش و شهید بچاری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال آغاز شد که در مدت زمان اندکی در سال جاری از آنها بهره برداری خواهد شد.

شهردار آبادان با اشاره به اجرای طرح‌های جدول گذاری و پیاده‌رو سازی در مناطق مختلف این شهر بیان کرد: این طرح در مسیرهای پرتردد و با اولویت مناطق محروم مانند ۴۰ متری کوی ذوالفقاری، ورودی شهر و چند محله مختلف در حال اجرا است.

وی افزود: طرح پیاده روسازی‌ها در آبادان با نگاه به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین جسمی و حرکتی، پیش بینی شده است.

کاوه‌پور با اشاره به احداث کارخانه جدید آسفالت و مخازن قیر شهرداری آبادان گفت: این ۲ طرح با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد فساد و هزینه‌های نامتعارف در شهرداری مربوط به کارخانه آسفالت و مخازن قیر بود که با بهره‌برداری از این ۲ طرح، شاهد برچیده شدن فساد و هزینه‌های نامتعارف خواهیم بود.

اجرای طرح‌های عمرانی در کوی بهارستان و کوی پلیس

کاوه‌پور از آغاز طرح‌های عمرانی در کوی بهارستان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با انجام این طرح‌ها شاهد تردد آسان شهروندان در این منطقه خواهیم بود.

شهردار آبادان با اشاره به فعالیت طرح عمرانی در کوی پلیس اظهار کرد: سالیان سال خیابان‌های این منطقه فاقد روکش آسفالت بود و از معابر خاکی شهر محسوب می‌شدند که اعتراض ساکنان آن را در پی داشت.

وی میزان اعتبار اجرای این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزان در فصل بارندگی برای تردد با مشکل جدی مواجه بودند که برای رفع آن تاکنون ۱۵ خیابان آسفالت شد و اجرای روکش آسفالت در ۱۵ خیابان دیگر ادامه دارد.

بهسازی و زیباسازی ورودی شهر

شهردار آبادان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و زیباسازی ورودی شهر بیان کرد: این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با هدف ساماندهی و زیباسازی ورودی شهر آغاز شد و در تلاش هستیم پیش از پایان سال به بهره برداری برسد.

به کارگیری نیروی خدماتی در سایر بخش ها ممنوع است

کاوه‌پور با بیان اینکه کم‌کاری در زمینه خدمات‌رسانی به شهروندان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست گفت: هیچ منطقه‌ای حق استفاده از نیروهای خدماتی در سایر بخش‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه انتظار کار جهادی و تلاش مضاعف از تک تک همکاران داریم و در این زمینه بدون تعارف عمل خواهیم کرد اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از پرداخت حقوق در شهرداری آبادان پس از سالیان سال به صورت منظم انجام می‌شود هیچ نوع کم‌ کاری یا قصور در زمینه خدمت ‌رسانی به مردم را بر نمی‌تابیم و با کسانی که بخواهند توپ کم ‌کاری خود را در زمین دیگران بیندازند برخورد می‌شود.

شهردار آبادان با بیان اینکه خدمات رسانی نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده اضافه کرد: نقاط قوت و ضعف هر کدام از محلات باید از سوی شهرداری مناطق کاملا شناسایی و در زمینه رفع مشکلات و بهره گیری از نقاط قوت در راستای خدمات رسانی بیشتر بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری آبادان اولویت کاری است گفت: با اقدامات کارشناسی شده و مطابق برنامه ریزی، کارها در حال پیشرفت است.

کاوه‌پور از سازماندهی بدنه شهرداری خبر داد و افزود: هیچگونه قصور و کوتاهی در انجام وظایف و تکریم ارباب رجوع قابل پذیرش نیست، اصلاح ساختار شهرداری و ساماندهی نیروها از اولویت‌های کاری خواهد بود و بکارگیری نیروی خدماتی در سایر بخش ها ممنوع است.

وی پاکسازی معابر و ساماندهی و توسعه فضای سبز شهری را اولین اقدامات شهرداری عنوان و بیان کرد: مناطق سه گانه باید تمهیدات لازم برای نگهداشت و توسعه فضای سبز در فصل گرما را پیش‌بینی و عملیاتی کنند.

شهردار آبادان از اجرای طرح ناحیه محوری در شهرداری آبادان خبر داد و گفت: نواحی هر سه منطقه نقش محوری و تاثیرگذار در خدمات رسانی به شهروندان دارند و باید با تهیه شناسنامه مناطق بر اساس محلات و پست بندی نیروها، کنترل نیروی انسانی و نظارت دقیق مشکلات هر منطقه را کاهش داد تا شهروندان خدمات رسانی مطلوب را لمس کنند.

وی افزود: همچنین هر منطقه با نظارت دقیق باید مانع ساخت و سازهای غیر مجاز بسترساز نخاله‌ریزی و قانون گریزی در سطح شهر شوند.
کاوه‌پور خواستار داشتن متصدی در معابر شد و اظهار کرد: پارک‌ها و نوارهای فضای سبز در هر منطقه باید دارای متصدی باشند تا اقدامات جهت خدمات رسانی به شهروندان و همچنین نگه داشت فضای سبز به شکل مطلوب‌تری ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار